Dagbok

#1 - 10 februari 2005 14:15
Varför har jag ingen behörighet till dagboken? Jag har försökt att skriva men det går ju inte.. Är det bara Gold medlämmar som får ha det?
#2 - 10 februari 2005 14:20
Japp, det är bara Goldmembers som kan skriva i dagboken.
#3 - 11 februari 2005 19:17
samma sak med bilder antar jag?
#4 - 11 februari 2005 19:22
[QUOTE=Diamant]samma sak med bilder antar jag?[/QUOTE]
[font=Comic Sans MS][color=red]Precis![/color][/font]
#5 - 11 februari 2005 19:38
Välkommen till klassamhället (kunde inte låta bli) :)
Första och Andra klass.
Man måste betala för Första klass...
#6 - 11 februari 2005 19:46
känns lite som dom fattigas o dom rikas klass o ja hamnade i dom fattiga
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 11 februari 2005 20:05
Å vad synd det är om er som inte längre kan få allt serverat gratis på silversked:rolleyes: .
Istället för att gnälla borde ni tacka dom som genom att betala några få hundralappar per år ser till att denna hemsida kan fortsätta att existera och att ni som inte vill/kan/har lust att betala något även fortsättningsvis gratis kan ta del av det mesta på Zoopet - om det inte blir 300 betalande (vilket det med all säkerhet kommer att bli) så kommer för övrigt Zoopet att läggas ner.

denna sida kan du läsa om vilka tilläggstjänster som ingår för Gold-medlemmar.
#8 - 11 februari 2005 20:13
Som sagt var bara ett rent kapitalistiskt övervägande ang dagböckerna av Kjell... :)
Den text vi icke-förgyllda skrev i dagböckerna bedömdes uppenbarligen som inte dra tillräckligt med läsarintresse - annars hade dessa dagböcker nog fått vara kvar.... :D
Forumet däremot kan inte behandlas på samma sätt - det behöver faktiskt input från icke-betalande annars vore det rent självmord. [xx(]
Ta det lugnt Kjell....
#9 - 11 februari 2005 20:15
ursäkta ska inte skoja mer då:)
ja har lust att betala men inte råd därför ja skrev det ovan på skoj.
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 11 februari 2005 20:28
[QUOTE=erikthur]Forumet däremot kan inte behandlas på samma sätt - det behöver faktiskt input från icke-betalande annars vore det rent självmord. [xx(]
Ta det lugnt Kjell....[/QUOTE]
Självmord vore det att fortsätta driva en hemsida som går med förlust.
Även om det knappast blir aktuellt att stänga forumet för icke-goldmedlemmar så tror jag faktiskt att du överdriver intresset för just forumet. Även när forumet har som flest besökare så har faktiskt gamla Zoopet (där det inte finns något forum) 3-6 gånger fler besökare än forumet.
Mer än dubbelt så många tittar dagligen t.ex. på artbeskrivningarna än vad det är besökare i forumet. Därmed inte sagt att forumet inte fyller någon funktion - tvärtom ser jag det som en viktig del av en levande hemsida, men Zoopet står inte och faller med ett öppet forum.
#11 - 11 februari 2005 20:41
Snälla Kjell, så stäng forumet då skulle jag kunnat svara på ditt inlägg. [xx(]
Ärligt talat *rensar nu luften* - :eek:
Det är ju i alla fall helt klart att sedan Zpet gold (eller vad nu heter för tillfället) kommit på tapeten har jag inte inte knappt uppfattat någon som helst tacksamhet från din sida till de som bidrar till forumet utan bara till de som bidrar med pengar... ;)
#12 - 12 februari 2005 00:27
Tacksamhet!! Vad menar du med det? Menar du att Kjell ska tacka alla icke medlemar som skriver i forumet!!!! Han tackar inte ens oss som betalat! Och jag menar att det är inget som han måste göra. Du glömmer bort att det är vi, allihopa, som är zoopet. Oavsett om man bidrar med en peng eller inte.

Jag är tacksam att alla är kvar och bidrar med sin kunskap.

Och du erikthur, det skämtet som du hade i off topictråden, ("30 år") har jag skickat runt bland mina icke zoopetvänner och de älskade den!

Tack för den, den var underbar!
#13 - 12 februari 2005 07:00
Jag menar inte att Kjell skall tacka var och en som bidrar till detta forum.
Bara kanske i vissa diskussioner bekräfta att det är just alla dessa frivilliga bidrag som gör forumet både levande och mäkta populärt. MVH Erik T
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 12 februari 2005 09:09
[QUOTE=erikthur]Jag menar inte att Kjell skall tacka var och en som bidrar till detta forum.
Bara kanske i vissa diskussioner bekräfta att det är just alla dessa frivilliga bidrag som gör forumet både levande och mäkta populärt. MVH Erik T[/QUOTE]
Vad gäller att tacka i forumet så är det väl upp till var och en att tacka den som får ett bra svar på en fråga, vilket jag också gör när jag får en bra svar på en fråga som jag ställt. Jag brukar också tacka när jag får in något bra tips - även om jag säkert också har missat att göra det någon gång när jag borde ha gjort det - ber i så fall om ursäkt för detta.
Sedan rent krasst ekonomiskt så är det ju som så att varje gång det skrivs ett inlägg i Zoopets forum så förlorar jag pengar eftersom trafiken ökar.

Kan för övrigt avslöja att jag och Christian hade olika åsikter om ombyggnaden - jag ville att vi skulle låta sidan gå i stå och minska kapaciteten för att spara pengar och tid. Detta hade lett till Zoopet hade blivit långsammare och haft fler driftstörningar - men kostat betydligt mindre att driva.
Christian ville tvärtom kraftigt förbättra sidan och utöka kapaciteten (vi har ju t.ex. nu köpt in en egen server) och att det hela skulle finansieras genom att vi införde en utökad sida med en betaldel.
Kompromissen blev att om den gallup vi genomförde skulle ge ett tillräckligt bra resultat (vilket det gjorde) så skulle vi följa Christians linje.
Därför ombyggnaden och denna satsning - så återigen erikthur om någon verkligen skall tacka någon så är det du och andra icke betalande som skall tacka Marie J och andra Gold-medlemmar till att Zoopet byggs ut och får fler funktioner samt avdelningar och att forumet är levande och inte drabbas av ideliga driftstörningar.

Självklart tycker jag att det är trevligt och att så många ger sig tid att svara i forumet (även om jag tyvärr inte längre hinner delta i så många diskussioner). Personligen så tycker jag att det är ännu mer kul att så många foton har lagts in i Gold-medlemmarnas fotoarkiv och att delta i Zoopetklubb Väst-träffarna.

Vad som däremot är oerhört tråkigt är att vissa anmäler sig som Gold-medlemmar och sedan totalt struntar i att betala (ca. 10-15%). Jag kan respektera de som inte vill bli medlemmar, men inte de som av pin kiv anmäler sig. Dessa sabotörer innebär väldigt mycket extra arbete för mig eftersom de lagts in i min bokföring och jag har betalt in moms för dom och dessutom så betalade vi ju in 10 kr för varje medlem till flodvågens offer.
Nej, sabotörer som dessa har jag inget till övers för och tycker gott att dom kan dra oavsett hur duktiga och bra dom är när det gäller att svara i forumet.

Men jag har sagt full respekt för de som inte vill bli Gold-medlemmar förutsatt att dessa också har respekt för oss och att vi måste få in pengar för att kunna driva sidan och inte gnäller över att allt inte är gratis. Denna respekt för oss har säkert 99% av de icke betalande.
#15 - 12 februari 2005 10:35
Jag gnäller inte över att allt inte är gratis, det är bra sätt att få in pengar så att man kan driva sidan vidare.
Men jag tycker att 225 kr är lite mycket för det, dagbok, bilder jag tycker inte det är värt det.
Jag tycker att 150kr max 175kr är lagom.

Men det är bra att forumet inte bara är en betal sida så att vi "andra" också får ta del av den.
#16 - 12 februari 2005 10:54
[QUOTE=Diamant]Jag gnäller inte över att allt inte är gratis, det är bra sätt att få in pengar så att man kan driva sidan vidare.
Men jag tycker att 225 kr är lite mycket för det, dagbok, bilder jag tycker inte det är värt det.
Jag tycker att 150kr max 175kr är lagom.

Men det är bra att forumet inte bara är en betal sida så att vi "andra" också får ta del av den.[/QUOTE]

men det handlar ju inte bara om att få saker för de 225 kr... jag som gold betalde därför att jag fått ut så mycket av sidan och jag ville att den skulle fortsätta finnas, sen att det är massa extra saker ser jag som ett plus...
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 12 februari 2005 10:55
[QUOTE=Diamant]Men jag tycker att 225 kr är lite mycket för det, dagbok, bilder jag tycker inte det är värt det.[/QUOTE]
Det är ju det det handlar om - tycker man inte extrafunktionerna är värda 225 (180 till Zoopet, resten försvinner i moms) kr/år så betalar man inte och det tycker jag är helt OK så länge man inte gnäller om att inte allt är gratis (vilket du inte gör).

Allt handlar ju om vad man tycker att man får för pengarna
Exempel:
Zoopet kostar 225 kr/år = 0.61 öre/dag
en kvällstidning (utan bilaga) 13 ggr mer dvs 2900 kr/år = 8 kr/dag

Nog tycker jag att man får rätt mycket för dessa 0.61 öre om man jämför med vad man får för en tidning.
#18 - 12 februari 2005 11:14
Jag köper inte kvällstidningar de läsare jag gratis liksom Zoopet på nätet.
Jag har råd att betala för Zoopet men av princip tycker jag att det ska vara gratis det som finns på Internet, antagligen har jag fel som tycker så.

Vår klubbs sida betalar jag själv, det är inga stora summor ca 2000;- om året Zoopet kostar säkert mycket mer, för övrigt hade den 28 besökare från Zoopet i går av 334 besökare, fredag och lördag är den dag då det är minst besökare på klubbsidan.
http://www.kramforskoi.com/index.htm
#19 - 12 februari 2005 11:23
Jag gick inte med i Zoopet Gold för att kunna lägga upp snygga bilder (har inte ens en kamera och som fotograf är jag urusel), kunna skriva i dagboken eller använda några av de andra sakerna som är extra för medlemmar.
Jag gick med därför att Zoopet skulle kunna fortsätta så som det var eller till och med bli bättre och inte "stagnera" och så småningom kanske dö ut.

Det är MIN orsak till varför jag är medlem inte BARA för min skull, utan för allas skull som trivs med att umgås här.

/Göran
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 12 februari 2005 12:50
[QUOTE=Dalkarl]Jag gick inte med i Zoopet Gold för att kunna lägga upp snygga bilder (har inte ens en kamera och som fotograf är jag urusel), kunna skriva i dagboken eller använda några av de andra sakerna som är extra för medlemmar.
Jag gick med därför att Zoopet skulle kunna fortsätta så som det var eller till och med bli bättre och inte "stagnera" och så småningom kanske dö ut.

Det är MIN orsak till varför jag är medlem inte BARA för min skull, utan för allas skull som trivs med att umgås här.

/Göran[/QUOTE]
Även om man inte själv lägger upp foton i Gold-medlemmarnas fotoarkiv (det har inte heller jag i likhet med Dalkarl gjort) så kan man ju njuta av de foton (redan mer än 1000) som lagts in samt de ca. 3.000 som lagts upp i zoopets stora fotoarkiv.

Annons