Jaha, det börjar visst redan, en Neontetra död. Hoppas att det var en neontetra iallfall, lite svårt att se. Jäkligt skiftande storlekar på dem, e nog inte världens bästa "kvalitet" på dem heller.
Ännu värre är att mitt fjärilsciklidpar matvägrar, vet inte riktigt vad jag ska göra, de trycker mest bakom en stor rot, kommer knappt fram.
Kakaduaciklidhonan är däremot modigare, hänger framme vid rutan hela tiden och äter bra gör hon också!
Såg ett räkskal när jag kom hem idag och blev riktigt orolig, men sen såg jag att båda räkorna levde, en hade ju förståss ömsat skinn, *pust*.
Blir lika förtvivlad varje gång. Usch...
Hmm...matvägrandet är ju fortfarande kvar dock, inte kul. Matade firrarna med svarta mygg och räkmix igår, körde flingor och algtabletter idag. De fick även nån sorts pellets jag köpte på senaste auktionen, ingen hit det där. Då kom jag på varför det var så mycket kvar i påsen, Verkar ju vara totalt oätbart, fiskarna vägrar nästan att röra vid dem. Ska nog slänga skiten.
Tänkte att jag ska bege mig ut i skogen imorgon och kolla om det finns några mygglarver kvar såhär års, kanske det får igång Fjärilarnas aptit.
Annars får jag väl börja odla nåt levandefoder. Hmm...ska kolla vad som finns på Södermalms akvarier...