Cynotilapia mPhanga Rocks F1:or

#1 - 30 juli 2019 21:56
...
#2 - 1 augusti 2019 16:20
Det var nog bara ett "One night stand" på den leken. Honan tuggar inte längre och ser ovanligt rund ut för precis ha lekt. Så det var nog inte många ägg. (såg dom leka och äggen, så där var ägg)

Men alla fyra honorna ser runda och fina ut och bär nog på rom mer eller mindre. Och hanen försöker locka in dem till sitt harem genom att färga ut sig och skaka. Kan komma lek vid nästa vattenbyte. Nya arter för mig så jag får lära mig vad de tycker är bäst förhållande. Testa lite med värmen också. PH är dock klockrent bra.
#3 - 5 augusti 2019 15:43
Lite mer lärdom om denna vackra fisk. DEN GRÄVER SOM EN CATERPILLER!! Har nog aldrig haft en så flitig Malawi på att gräva. Nu har han grävt i princip hela karet och så att sten flyttar på sig. Tur de ligger stabilt. Och det är enorma sandhögar överallt. Det är han som nu bestämmer hur det ska se ut i karet. Inte jag. Sen har han börjat försöka flörta till sig honorna. Det blir ett vattenbyte i helgen. Få se om det blir någon lek då.
#4 - 8 augusti 2019 16:42
Större vattenbyte och det blev lek igen. En hona tuggar men jag tror inte hanen är nöjd med det. Han är väldigt "energisk". Och andra honorna är runda. Var inte hemma när de lekte så har ingen koll på hur många ägg det kan vara. Men det är första leken för honan så vi får se. Bara inte hon också spottar äggen. Nu håller vi tummarna och ger dom lite lugn och ro.

Annons