cyklops - fryst eller tinat?

#1 - 31 oktober 2008 16:16
har köpt fina fiskens frysta cyklops till våra multisyngel. ska de tinas eller kan jag lägga in dem frysta? det står inget på förpackningen.
#2 - 31 oktober 2008 16:38
Du kan göra vilket som. Vi brukar ta lite ljummet vatten i en kopp och lägga i frysmaten sen är det bara att antingen hälla i allt i akvariet eller om man har fler akvarium portionera upp det med med en tesked :)
#3 - 3 januari 2009 15:53
Om jag tinar cyklops och det blir kvar, kan jag spara det till nästa dag?
#4 - 3 januari 2009 16:15
maggan55 skrev:

Nej det tror jag knappast. Inget jag skulle göra iaf.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 3 januari 2009 16:23
maggan55 skrev:

Det borde funka om det får stå i ett kylskåp
#6 - 3 januari 2009 16:25
Om man tinar Fula fiskens frysmat så blir det väl bara vatten kvar:p?
Skämt åsido, tina inte mer än vad du behöver då ett foder som varit tinat en gång och legat en stund lätt kan bli dåligt.
Har du däremot precis tinat upp det och har möjlighet att frysa det direkt igen, tror jag inte inverkar så mycket på kvalitén. Man vet heller inte hur många gånger det varit tinat innan det kommer hem till din frys;).
#7 - 3 januari 2009 18:12
linda.n skrev:
har köpt fina fiskens frysta cyklops till våra multisyngel. ska de tinas eller kan jag lägga in dem frysta? det står inget på förpackningen.
Jag tinar alltid frysfoder i en artemia sil innan jag utfodrar!
#8 - 3 januari 2009 20:42
Jag tinar frysfoder i en kopp, häller över det i en sil och spolar snabbt över med kranvatten innan jag häller det i karet. Detta för att jag inte är övertygad om att vattnet i frysfoder är speciellt rent.

Annons