ctenopoma ansorgii

#1 - 16 november 2008 11:24
Nån som vet mer om denna fisk..vart man kan inhandla den eller lite mer info ang denna firre..mvh stefan
#2 - 22 november 2008 17:27
Jag har själv "jagat" efter den så länge jag kan minnas och har aldrig sett nån i akvarie-affärerna!?:confused:
Tror det kan bli svårt att importera dom pga krig i Kongo-området som är dess hemvist!

Thaifighter
#3 - 22 november 2008 21:05
Jag har själv "jagat" efter den så länge jag kan minnas och har aldrig sett nån i akvarie-affärerna!?:confused:

Tror det kan bli svårt att importera dom pga krig i Kongo-området som är dess hemvist!

Thaifighter

Imazo brukar ha den inne då och då.
#4 - 22 november 2008 21:18
Vi har haft ansorgii men den såg aldrig ur så. Den var mest grådaskig. Nu är den säkert uppäten.
#5 - 23 november 2008 11:40
Hmmm vill vill ha den:)..får väl dra till Kongo undercover:...eller inte..hmmm den som väntar på nåt gott säger dom ju..Har ju inget kar igång nu ändå så...tack för svaraen..allt väl med R.H..mannen myten legenden...
#6 - 23 november 2008 11:58
Vi har haft ansorgii men den såg aldrig ur så. Den var mest grådaskig. Nu är den säkert uppäten.

Är väl som med många andra labyrintfiskar - de vill helst ha ett eget akvarium med mycket växter för att komma till sin rätt.
#7 - 10 december 2008 18:41
Vi får se om imazo har den..isåfall blir det 4+6 på fredag:)..annars vet jag inte vad jag ska ha för firrar..förutom L-kompisarna då:)
#8 - 10 december 2008 20:09
Stefan.L skrev:
Nån som vet mer om denna fisk..vart man kan inhandla den eller lite mer info ang denna firre..mvh stefan

Jag såg flera stycken i Stockholm sist jag var där. Brukar finnas i affärerna då och då.
#9 - 11 december 2008 11:27
Stefan.L skrev:
Vi får se om imazo har den..isåfall blir det 4+6 på fredag:)..annars vet jag inte vad jag ska ha för firrar..förutom L-kompisarna då:)

Om du syftar på att du ska ha dem med L-malar så blir det en ganska skum blandning, om det nu inte är små Rineloricaria eller något. Har du beställt hem ett gäng eller?
#10 - 29 januari 2009 13:05
nej inte beställt...dom ligger på is så att säga:)Fick tag på ett gäng angolabarb ...så det är det som körs nu..ska odla upp lite på dom..men sen är det ansorgii som hägrar..om man får tag på några med bra färger..Är så seg på att svara här:(
#11 - 29 januari 2009 15:45
Stefan.L skrev:
nej inte beställt...dom ligger på is så att säga:)Fick tag på ett gäng angolabarb ...så det är det som körs nu..ska odla upp lite på dom..men sen är det ansorgii som hägrar..om man får tag på några med bra färger..Är så seg på att svara här:(

Okay, ja, bra färger borde de väl. Kan ju liksom inte ha så mycket annat ;) Har inte sätt dem på Imazos lista på länge bara, därför jag frågade om du hade beställt.

Annons