Crown tail kampfisk

#1 - 13 augusti 2007 15:53
Har kikat på kampfiskar och i butikerna och de har haft inne dessa "vanliga", en hade en vit crown tail, men vi vill ha en färggrannare...

Så jag undrar vart finner vi en sådan i Göteborgstrakten?Dvs en butik som har Crown tails?

Den är en hane vi vill ha.
#2 - 22 augusti 2007 20:26
Fråga i zooaffären om dom har på sin beställningslista...

/M
#3 - 23 augusti 2007 08:49
Havanna zoo brukar ha ett stor utbud av kampfiskar av alla dess slag.
http://www.havannazoo.se/

Thomas
#4 - 23 augusti 2007 14:42
Jag skulle inte rekomendera någon att handla djur på havannazoo eftersom de missköter sina djur där. Vet inte hur det är med just fiskar, men de missköter sina fåglar och gnagare. De har en tendens att lura sina kunder också vilket är mindre trevligt.

Jag kan dock rekomendera zookompaniet. Har själv aldrig köpt fiskar där men har varit där och tittat en hel massa ggr där. De har väldigt fina fiskar, bla bettor!
#5 - 23 augusti 2007 15:53
Har precis varit i den buiken du nämner och hämtat hem två tjejer.:)
#6 - 1 september 2007 17:34
Annika du skriver att havanna zoo missköter sina djur. På vilket sätt. är stor kund där och jag har inte märkt misskötsel där. Samt du säger att dom lurar folk. Hmm det är något jag absolut inte märkt. Hur har du blivit lurad?
Skulle Zookompaniet vara bättre. Har du sätt hur dåligt de fåglar mår som är nere på zookompaniet. Gå runt och kolla riktigt hur det set ut på zookompaniet och granska djuren riktigt så kommer du märka att zookompaniets djur inte mår riktigt bra. Sen nere på Zookompaniet står det att vissa djur e handmatade. HAHA säger jag. det stämmer inte alls. Djuren blir uppfödda i små volentärer där maten slängs in i sina skålar. Zookompaniets personal är inte alla kunniga i sina frågor. Sen står oftast tjejerna i kassan och ser uttråkade ut. När man ber om hjälp så får man ej den hjälp man vill ha tycker jag.

jag rekomenderar hellre Havanna Zoo än Zookompaniet. På havanna får man den hjälp man ber om och ingen fråga är för dum att ställa där har jag upptäckt. När jag fått problem med mina djur har jag kunnat vända mej till Havanna och fått råd och tips för att mitt sjur skall må bättre.

Annika du e välkommen att skriva privat till mej om hur du tycker det blivit misskött eller hur du blivit lurad. E nyfiken eftersom jag själv bara hört possitivt om Havanna.
#7 - 1 september 2007 17:37
Snorkis jag var på Havanna Zoo idag och där fanns det crown tail i olika färger.
#8 - 13 december 2007 00:01
carisma skrev:
Annika du skriver att havanna zoo missköter sina djur. På vilket sätt. är stor kund där och jag har inte märkt misskötsel där. Samt du säger att dom lurar folk. Hmm det är något jag absolut inte märkt. Hur har du blivit lurad?

Skulle Zookompaniet vara bättre. Har du sätt hur dåligt de fåglar mår som är nere på zookompaniet. Gå runt och kolla riktigt hur det set ut på zookompaniet och granska djuren riktigt så kommer du märka att zookompaniets djur inte mår riktigt bra. Sen nere på Zookompaniet står det att vissa djur e handmatade. HAHA säger jag. det stämmer inte alls. Djuren blir uppfödda i små volentärer där maten slängs in i sina skålar. Zookompaniets personal är inte alla kunniga i sina frågor. Sen står oftast tjejerna i kassan och ser uttråkade ut. När man ber om hjälp så får man ej den hjälp man vill ha tycker jag.

jag rekomenderar hellre Havanna Zoo än Zookompaniet. På havanna får man den hjälp man ber om och ingen fråga är för dum att ställa där har jag upptäckt. När jag fått problem med mina djur har jag kunnat vända mej till Havanna och fått råd och tips för att mitt sjur skall må bättre.

Annika du e välkommen att skriva privat till mej om hur du tycker det blivit misskött eller hur du blivit lurad. E nyfiken eftersom jag själv bara hört possitivt om Havanna.

Vill inte diskutera om Zoo Kompaniet är bättre än Havanna Zoo eller tvärt om.
Jag vill bara påpeka att de djuren som sägs vara handmatade också är det. Det märks ganska tydligt om du kommer nära inpå. Kontakta gärna mig nästa gång du är där så kan jag presentera dig för fåglarna så att du kan få en bättre uppfattning. (vet inte vart du har fått din historia om "volentärerna" ifrån.)
#9 - 15 december 2007 21:47
Zookompaniet är en bra zooaffär. har varit i havannazoo , de hade inte alls sånna kampfiskar som det är på blden i deras hemsida. de hade sånna små unga kampfiskar med KORTA fenor för att vara en hane. de levde ite alls bra. de levde i plastmuggar och vattnet var fyllt till hälften, smutsigt vatten oxå. men många fiskar hade de iaf. zookompaniet har mkt finare akvarium. och det finns en kille som jobbar där som är väldigt snäll och vet mkt om fiskar. Fåglarna är handmatade , har sätt det sj. en personal gick in och gav fåglarna godis. men det som inte är så bra med zookompaniet är väll det att de har smådjur och fåglar i samma rum. fåglarna skriker ju så mkt. men der har ju havanna oxå. Vill inte snacka skit så mkt men detta är min åsikt om affärerna.
i vilken affär hittade du den vita CT?
#10 - 16 december 2007 06:59
brams nu blir jag lite nyfiken jobbar du på Havanna Zoo?
/sting
#11 - 16 december 2007 15:14
sting skrev:
brams nu blir jag lite nyfiken jobbar du på Havanna Zoo?

/sting

Nej, vad får dig att tro det?
#12 - 16 december 2007 18:08
??? du skrev ju att du skulle precentera henne för fåglarna.???
/sting
#13 - 17 december 2007 16:59
sting skrev:
??? du skrev ju att du skulle precentera henne för fåglarna.???

/sting

Ja, på Zoo Kompaniet ja. Trodde det framgick.
#14 - 17 december 2007 18:12
Är det någon av er som har någon erfarenhet av Zoomässan?
#15 - 28 december 2007 15:29
Jag var på Zoomässan för någon månad sedan. Tycker personligen det är bra där, rätt mycket akvariefisk, både vanligare sorter, annorlunda fiskar och ganska mycket diskus. Övriga djur (fåglar, gnagare, reptiler) verkade må bra när jag var där i alla fall också.
#16 - 30 december 2007 00:51
det är bra men låt dom inte lura dig.

dom lura mig en gång. jag o min gamla mamma gick in där. jag pratade inte med henne utan det skulle se ut som om vi inte var släkt.
jag fick en ancistrus på 6cm för 59kr. vilket jag tycker är okej.

min mamma fick en ifrån samma akvarium lika lång. faxt för 169kr.?

hur kan det komma sig tro? jo min mamma vet inget om fiskar men det vet jag, och jag frågade lite frågor o han såg att jag kunde lite mer en min gamla
mamma och min mamma fråga inget,

men är det inte fel utav han på zoomässan att göra så?

jag har sett han göra det till små barn med. men inte såna stora summor.

i övrigt gillar jag zoomässan och dom har bra kvalite där samt en 20 olika akvarier med jordätare. vilket jag gillar:D

glömde påpeka att malarna var exakt lika långa och från samma kull.
#17 - 30 december 2007 10:29
Med anleding av all kritik i denna tråden så hänvisar jag till zoopets regler:

8/ Kritik
Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken [COLOR=navy]samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).
[/COLOR]
#18 - 11 januari 2008 22:47
Foxmeister; Jag var bara där för att titta, inte köpa, och därför pratade jag inte heller med någon i affären och kan inte säga något om de som jobbar där.

Och att en person i affären gjorde så betyder ju inte att de andra gör det...

Annons