Hej, har tänkt att skaffa mig några corydoras panda..kan någon berätta lite om dom, jag har fastnat för dom bara för att dom är sååååå vackra.
Mvh Nina
patdah skrev:Jag hade från början tio Corydoras panda i ett kar på 720 liter tillsammans med nio L-malar och tjugo Otocinclus vittatus men nu har jag inte en aning om hur många Corydoras panda det är i karet... det är liiite för svårt att räkna alla yngel eftersom föräldrarna leker några gånger i veckan.
NIC skrev:Mina pandor har oförklarligt dött som flugor ett tag.. men nu verkar det vara ok igen.
Det konstiga är att det inte skett några ovanliga förändringar ang. vattenbyten, matning etc..
Men pandor är jättefina så kör på för tusan!! :)
Nina82 skrev:Skönt att det är på bättringsvägen [:o]
Då var det som jag trodde. Mystisk plötslig Pandadöd (MpPd) har jag döpt det till ;):D
NIC skrev::D:D:D
Nina du är klok! :p
Ja, jag är jätteglad att det verkar bli bättre, som du vet hade jag 16, och nu 5 eller 6... :(
Men som sagt, jag har ju ett antal kvar som bökar och bökar, får ju vara glad för det! :)
Nina82 skrev:Oj :( Det var inget litet svinn.
Vi hade 11 som mest men föll ner på 6 och där står vi fortfarande. Hittar vi några vi gillar till rätt pris så blir de fler :)
Vill helst ha vita Pandor och inte de som är grådassiga [:o]
NIC skrev:Så sant, antikvita tack! (eller vad man nu ska kalla de...)
200 spänn för 4 stycken i Lund, man kommer väl inte undan mycket billigare i vanliga affärer skulle jag tro..?
patdah skrev:NIC, vad har du för temperatur i karet med Corydoras panda nu och var det samma temp när dom dog?
Linapina skrev:Du kan väl lägga ut en annons här på forumet! Och sälja till akvariebutiker.