corydoras och palett

#1 - 21 april 2004 16:07
kan man ha dem tillsammans
hört att paletterna kan bli aggressiva och då känns det som att pansarmalarna skulle kunna bli extra utsatta
akvariet är på 152 liter
om man inte vill att de ska vara så aggressiva kan man ha t.ex 2 av samma kön eller ta bort ynglena om det skulle bli några?
#2 - 21 april 2004 16:33
Det går bra...dom kanske blir lite "intryckta" om paletterna får yngel...jag hade 6 corydoras med ett par paletter och det funkade.
#3 - 21 april 2004 16:39
det funkar bra med mina paletter och pansarmalar. Mina paletter har några dagar gamla yngel och hittills så har inte malarna råkat ut för några större hot. De håller sig borta ändå.
#4 - 21 april 2004 17:42
Du kan göra så att du placerar paletternas grotta i ena änden av akvariet så får nog malarna vara i fred i andra änden när paletterna har rom/småyngel. Det fungerade för mig förut i alla fall.
#5 - 21 april 2004 18:12
<font color="red">Jag skulle inte våga ha Corydoras med Paletter i ett 152L. Fast det beror på, vissa Paletter kan bli riktigt agressiva och andra mindre, gör som du vill. Jag kör i alla fall inte med mina paletter tillsammans med Corydoras (ska sälja Paletterna).</font id="red">
#6 - 22 april 2004 12:27
tack för svaren
ska fundera vidare
kan det ha någon betydelse om hur stora paletterna är när de kommer i karet?

Annons