Corydoras Melini

#1 - 17 mars 2007 14:51
Har nu ringt runt o jagat Corydoras Melini i skåne men kan inte hitta någon som har hemma. Har en grupp på 6st nu men skulle villja ha i alla fall 15st. Är det något som vet någon butik i skåne som har sådana hemma?
#2 - 17 mars 2007 16:17
Du får ta en tur upp till Halmstad, i dag såg jag sådana hos Åleds akvarieaffär.
http://www.aleds.se/
#3 - 17 mars 2007 16:26
Japp jag som dom också.
#4 - 17 mars 2007 16:26
Tackar för tippset! Har länge haft planer på att åka till Åleds, de verkar vara en guldgruva för roliga o fina fiskar! Rycker lite i baguetten när man kollar in deras lagerlista!

Jens
#5 - 17 mars 2007 16:41
Bara hala upp plånboken och handla.
#6 - 17 mars 2007 18:16
En liten parantes appropå C.melini..... :)

Var på jakt efter ett stim C.davidsandsi och åkte därför till Trop Akvarie Import i Göteborg där jag hört att de skulle finnas. Tyvärr hade han inte många Cory. hemma men jag fastnade ändå för några väldigt vackra VF C.melini. Köpte 8st och åkte hem belåten över mina inköp även om det kändes lite dumt att jag inte hade hittat mina davidsandsi.

Väl hemma kastar man sig in här på forumet och berättar om sitt köp bara för att efter en kvälls diskussion komma fram till att det faktiskt är C.davidsandsi som jag köpt! :D Fiskarna var felmärkta i butiken vilket flera här inne visste om. Så kan det gånär man jagar Cory. ;)

Lycka till i din jakt efter C.melini
#7 - 17 mars 2007 18:59
Fiskarna hos Åled är definitivt Corydoras melini
#8 - 18 mars 2007 01:12
Hehe, de jag har är garanterat C. Melini o det jag vill ha är helt klart också C. Melini.. Även om de är "vanliga" verkar de vara fan så svåra att få tag på. Men, har Åleds dem, då får jag väl "offra" mig och köra dit.. Men AJ så dyrt det kommer bli.. De ha för många trevligt L-malar o corys.. Illa Illa! :)

Jens

Annons