Corydoras duplicareus

#1 - 1 oktober 2003 06:50
<font color="green">Är det någon här på Forumet som har någon erfarenhet av denna vackra Corydoras? Någon som vet var man kan få tag på dessa (gärna i Stockholms trakten) samt vad de brukar kosta ungefär?</font id="green">
#2 - 2 oktober 2003 08:58
Någon??
#3 - 2 oktober 2003 11:02
<font color="red">Är nog väldigt svårt att få tag på Corydoras duplicareus här i Sverige, fråga din Zoohandlare efter en lista på vilka Corydoras-arter han kan ta in, med en del tur så kan du kanske hitta den där.</font id="red">
#4 - 25 oktober 2003 09:57
Lite sent kanske, men jag fick tag i C duplicareus på Akvarielagret i Bromma, Sthlm, för ca 6-7 år sen. Och just nu har jag 10 duktiga yngel. Det är första gången jag sett dom leka, men dom gömde dom ganska få och jättestora äggen väldigt väl i växterna. Jag har sett c. duplicareus på AL senare också, men dom kan vara dyra. Oftast VF men mina är hemodlade. Hälsningar Sonja!
#5 - 29 oktober 2003 12:23
Hej Sonja!!

Kul att du har fått yngel på dina C duplicareus. Om det är så att du skulle vilja sälja några utav dina yngel så kan du väll höra av dig till mig. MVH Marcus
#6 - 3 augusti 2004 08:39
Skall man ge mer för en Corydoras Duplicareus än för en Corydoras Adolfoi?

Vad är rimligt att betala för en Duplicareus??

Mvh
Tobbe
#7 - 3 augusti 2004 08:43
Duplicareus finns (i alla fall för en vecka sedan) på Akvariehobby i Uppsala. Svenskodlade 140:- st om jag minns rätt.

-- MW
#8 - 3 augusti 2004 12:46
Jag gav 62 kronor styck (tydligen billigt då?!?) för mina svenskodlade här i Gbg. De adolfoi jag har sett har varit billigare. Duplicareus är ovanligare än adolfoi har jag hört, rätta mig om jag har fel.
#9 - 3 augusti 2004 12:59
Det verkar vara så, adolfoii ser jag lite då och då men inte duplicareus. Duplisar har jag sett för mellan ca 90-145 kr/st och adolfoii brukar väl ligga under hundringen i Sthlm. Annars så har jag hittat Corydoras imitator (långnosvarianten av adolfoii) förra veckan på A-lagret för 150 kr/st. Har numera ett litet gäng som simmar omkring i att av mina kar. Dom är otroligt läckra och jag hoppas på lek så småningom :-D
PatrikMalmo
#10 - 3 augusti 2004 20:15
Kan kolla med en polare som odlar mycket Corydoras härnere (Malmö). Reser en del till Hufvudstaden i jobbet, så har han dem kan jag plocka med dem. Ingen aning om vad han skulle ta för dem då. Är du intresserad av alla storlekar, dvs från små till fullvuxna?

Hilsen!

Annons