corydasbilder

#2 - 17 maj 2008 20:00
Måste bara rätta dig, det heter Corydoras.

Mycket fina bilder..
#3 - 17 maj 2008 21:54
smegga skrev:
Måste bara rätta dig, det heter Corydoras.

Mycket fina bilder..

AAAAEH..

vilken tabbe. hur kunde jag eg missa det
#5 - 18 maj 2008 08:55
Vad kul att titta på olika arter!

Jag tror jag har julii (de var i allafall dyra!) och så har jag haft agazis (nedre bilden).
Jag trodde att de två arterna skulle stimma ihop, så jag hade bara två agazis. Men när den ena mystiskt försvann dog den andra kort därpå. Så nu har jag ett stim på sju julii.

Nyttiga och charmiga fiskar. Jag är dock lite orolig för att bottensubstratet inte är det bästa.
#6 - 18 maj 2008 09:27
Metalmaid skrev:

OOJ. din Corydoras aeneus albino hane var mycket fin. gillar ryggfenan på den :D. de andra var såklart mkt fina dem också :D

Tycker också corydoras är en väldigt fin fisk, ett speciellt betteende.
#7 - 18 maj 2008 09:28
annatzk skrev:

Jag tror jag har julii (de var i allafall dyra!) och så har jag haft agazis (nedre bilden).

Jag trodde att de två arterna skulle stimma ihop, så jag hade bara två agazis. Men när den ena mystiskt försvann dog den andra kort därpå. Så nu har jag ett stim på sju julii.

Nyttiga och charmiga fiskar. Jag är dock lite orolig för att bottensubstratet inte är det bästa.

ser härliga ut :D
#8 - 18 maj 2008 11:59
annatzk skrev:

Jag letar efter c.panda nu. Men har tittat på några andra de hade i butiken och där var bl.a. c. schwartzi. Den var mycket lik den på din nedre bilden. Kan man vara säkert vad man köper? :confused:

Jag själv älskar de charmiga malar. Har 6 metalpansarmalar och nyligen köpte jag tre sterbai (de hade inga fler). Dvå av de är hela tiden ihop, ibland stimmar den tredje med dem. Men för det mesta håller den ihop med de andra pansarmalarna. :p
#9 - 18 maj 2008 12:55
Det är ju så att vissa arter är väldigt lika varandra, men förhoppningsvis så märker grossisten upp fiskarna rätt och zoohandlarna i sin tur sätter rätt artlapp vid akvariet de simmar i.

Schwartzi: http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/corydoras_schwartzi.htm

Agassizii: http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/corydoras_agassizii.htm
#10 - 18 maj 2008 18:56
Jag är rätt säker på att de var agassiz. De har inte en så markerad mask som scwartzi. Men de brukar också ha en svart fläck på ryggfenan, vilket den på min bild inte har.
Annars brukar ju julii och trebandpansarmal blandas ihop.
#11 - 18 maj 2008 19:15
Corydoras Panda :D

Oxå en liten
"" target="_blank">FILM.
#12 - 18 maj 2008 19:24
Corydoras C121
#13 - 18 maj 2008 22:17
Jag vill ha pandor! :D
C121 är fin med...men förmodligen ännu svårare att få tag i?
Jag ska nog hålla mig till de vanligaste.

Men får jag inte pandor så blir det nog agassizii eller schwartzi. De prickiga är fina de med :p

Nina82, har du lyckats med yngeln?
#14 - 19 maj 2008 00:39
metalmaid... gud va fin din Corydoras aeneus albino, hane va.. verkligen...
#15 - 19 maj 2008 19:16
Anna_mvb skrev:
Jag vill ha pandor! :D

C121 är fin med...men förmodligen ännu svårare att få tag i?

Jag ska nog hålla mig till de vanligaste.

Men får jag inte pandor så blir det nog agassizii eller schwartzi. De prickiga är fina de med :p

Nina82, har du lyckats med yngeln?

De smällfeta Endlersynglen menar du? :D

De blev alltid så tjocka när vi matade med sjunktabletter till Pandorna :p

Men de överlevde och är bortskänkta nu :)

Annons