http://www.metro.se/se/article/2008/04/03/12/4842-45/index.xml
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=396749&in_page_id=1770
Katharina skrev:Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår... [:-28]
Katharina skrev:Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår... [:-28]
Katharina skrev:Elefanten kanske har roligt.. jag vet inte..jag känner mig lite ledsen.. [V]
Såg på Echo härom dagen, ni vet elefanthonan som bar på sin skadade bebis... Hon lever än i dag och borde gå i pension men positiv och alert som hon är så har hon uppvaktat en stor och maffig hane och väntar en ny unge... [:-174]
Elefanter, valar, delfiner, späckhuggare och apor.. Jag har lite svårt med att de är i fångenskap.. De är för kloka... jag gråter en tår... [:-28]
Fridas skrev:Kan bara hålla med. Tycker att det är helt fel att exploatera djur för att själv hamna i fokus. Och Thailand är riktigt efter när det handlar om djurens rättigheter, så att denna stackare skulle vara ett undantag tvekar jag på.
Fridas skrev:Har dessutom sett denna elefant på tv tidigare och vet att de sticker henne med vassa föremål då hon vägrar måla för turisterna. Gräsligt. [:(]
batski skrev:Att Thailand ligger efter när det handlar om djurens rättigheter (vilket land gör inte det?) behöver inte innebära att det inte görs bra arbete där.
Elefanten i fråga är en han. Är du säker på att det var samma elefant som du har sett på tv? I fall de sticker dem så är det för jävligt :mad: Jag har länge avskytt djurcirkusar :(
Katharina skrev:På den tiden Skansen hade elefanter så var vi där på våren och promenerade och så kom elefanterna ut med sina skötare på axlarna. Men skötarna hade typ köttkrokar som de petade i ett sår i pannan på elefanterna för att få dem att gå dit de ville..
erikthur skrev:Det var ju längesen men jag vill minnas att det var en djurskötare som blev krossad inne i elefantstallet (inga vittnen förutom...) och strax därefter beslöt man att inte ha elefanter längre på Skansen. Om elefanterna avlivades eller inte är jag inte helt säker på.