Controller för att dimma dioder med tidsinställning för skymmning/gryning?

#1 - 3 januari 2012 21:34
Har suttit och läst på forumet fram och tillbaka i några månader och nyligen skaffat ett eget konto.

Har ett Juwel Rio 180L akvarium som jag och sambon ägt i ca 3 månader nu med lite lätta sällskapsfiskar i eftersom ingen av oss haft akvarium tidigare. Tjejen har läst akvaristik i skolan och blev sugen på prova att ha ett eget nu efter några år. Själv blev jag helt såld direkt vi fick hem det. Så rogivande att titta på och greja lite med.

Men nu har jag suttit och funderat länge på olika lösningar för att få till bra skymning och gryning och tänkte göra nått liknande som många här gjort med bara lite extra dioder som sitter på en separat timer från lysrören i akvariet då jag snubblade på denna controller.

http://www.ledgroupbuy.com/dim4-4-port-led-sunrise-sunset-controller-v1-0/

Någon som äger en sådan eller vet om det är något att ha. Verkar ju ha precis de funktioner man vill ha för skymning/grynings belysning. Hade en trevlig lite förklarande youtube video längst ner också.
#2 - 4 januari 2012 01:57
Nja, den kontrollern har jag ingen koll på men det fins några på saltvattensguiden som använt kontrollern från Rapidled.
Du bör se till att du har ett lämpligt drivdon och passande dioder med en bra kylfläns...
Sen är frågan vad du vill ha för dioder, jag skulle föreslå några blåa på en konstant driver och några vita/blåa på den styrbara.
Då kan du ha några blåa som kvällsbelysning efter att det vita ljuset slagits av.

Vet inte varför men ledgroupbuy är bannade på vissa saltsidor, kan va bra o kolla upp varför innan du shoppar.
Jag har handlat där utan några problem även om det tar ett tag, rapidled lever upp till sitt namn och dom är väldigt trevliga o ha o göra med.

//NiXoN

Annons