Dagen efter fick jag två slöjstjärtar och en pansarmal med ett 15L kar av en ljudbutik i göteborg.
Detta blev starten för att leta större och billigt kar.
Så jag letade på blocket. hittade ett 60l kar för 140kr. så det hämtade jag direkt åkte till Herkules Zoo och köpte pump salt vattenberedning mat mm.
stack hem drog i gång karet utan något i för att jag tyckte synd att fiskarna var i så små utrymmen.
Fyllde på halva med vatten och tog gammalt vatten från dom andra och hällde i plus lite från en kompis. Flyttade över Elite a-130 pumpen för 10L kar för att där i finns goda bakterier och satte fullt ös på den i ca 1,5 dygn.
Nu är det en döskalle vas i och två olika sorters sander tillsammans med fiskarna
2 Slöjstjärtar, 5 Kardinal tetror och malen lever kvar i 15L karet i några dagar till för att det ska fortplantasig mat stora karet.
Slog på nya pumpen idag efter 2dygn en Aqua FAN-1 plus för 60-100L kar
Ska uppgradera med bilder och mer info så fort det händer något nytt.
Slutmålet är ju förstås att jag ska tillslut ha några större kar som typ ett 720liters och 250L och några mindre för nu har jag fått blodad tand och detta var mer påtvingat för jag kan inte låta någon "plåga djur" jag jobbar för att det ska få det bättre hos mig.:)
Tilllaggd bild 20100208:
[COLOR=#22229c]
[/COLOR]
[/COLOR]