Coius microlepis

#1 - 22 januari 2004 10:46
Jag funderar på att sakffa en Coius microlepis http://www.thetropicaltank.co.uk/Fishindx/siam-tig.htm och jag undrar om finns någon här som har eller har haft en sån och kan ge mig några tips.
Jag har hört att den går lika bra i både sötvatten och bräckvatten är det sannt?
En sista fråga, är 460kr ett bra pris?
#2 - 22 januari 2004 10:49
varför postar du en ny rubrik när jag svarat på din förra?
#3 - 23 januari 2004 17:45
för att det kanske är någon som inte kollar på bräckvatten sidan men ser den här och svarar här.
#4 - 23 januari 2004 21:40
460kr !! hur stort är fisken och hur många band har den,jag köpte min för 120kr och den är på ca 6cm,äter bara frysta mygglarver och artemia , i 2 veckor matade jag bara med räkmix och pelets men den bara smakar och spotar.
#5 - 24 januari 2004 09:02
jag vet inte hur stor den är, han har inte den inne i affären, han ska ta hem den till mig.
Konstigt att det är så dyr, han brukar vara mycket billigare än alla andra zoo affärer.
Har du den i sött eller bräckt vatten?
Hur är den mot andra fiskar?Har du någon bild på den?
#6 - 24 januari 2004 11:38
Har den i sötvatten med ormhuvud fiskarna ,den är snäll mot de men kan bli lite agressiv mot nya fiskar,är mycket nyfiken och följer allt som händer i rummet .
#7 - 24 januari 2004 12:00
Jag är inte säker på vilken sort Siamesisktiger fisk jag har ,kan vara Couis quadrafasciatus .
Har inga bilder på den ännu men det kommer.

Annons