Co2 utrustning

#1 - 7 mars 2007 23:34
Hej på er alla!

jag har gått i tankarna på att köpa en co2 utrustning och har hittat en som känns lämplig för mina behov. Däremot är ställer jag mig lite undrande till möjligheten att fylla den här tuben i Sverige då jag har hört att den måste vara godkännd i Sverige osv. så det jag undrar är om någon har någon erfarenhet av vad som gäller när det handlar om att fylla tuber....här kommer länken http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/314cec398e555fee021423ad7c6cdf50/cl/details/anid/s-190152/aquaristic.tec%20CO2%20complete%20plant%20with%20magnetic%20valve//listtype/search/searchparam/co2

chrille
#2 - 8 mars 2007 08:34
om inte annat, så köp utrustningen utan tub, och leta upp en begagnad kolsyresläckare i sverige.
#3 - 9 mars 2007 09:12
Det ska inte vara några problem att fylla den i Sverige, har själv en tub från Tyskland och det har inte varit några problem (än så länge)
#4 - 9 mars 2007 19:29
hej...igen! och tacka för svaren jag har fått
Jag sprang på en annons för lite begagnad co2 utrustning här hemma i sverige där man även får en ph controller till som får mig att tveka på den där tysklands beställningen.

CO2 anläggning "dupla co2 system" och PH control:
#Bioplast 1500g co2 flaska
#Dupla manometer (hög och lågtryck)
#Dupla magnetventil
#Dupla reaktor S
#Dupla PH-control "DELTA"
#Slangar och sladdar

så nu till min fråga..vad kan vara rimligt att betala för det här och är det funktionellt för ett 300 liters akvarium?

mvh chrillster :)
#5 - 9 mars 2007 21:04
Lånar tråden lite.

Fick tipset av en gammal akvarieräv att köra jäst + socker, vatten i en petflaska, kopplat till en slang med syresten (nere vid pumpen) i änden.
Någon av er som gör eller kör med DiY ?
#6 - 9 mars 2007 21:09
chrillster:
Tuben är kanske i minsta laget. Den funkar ju men får fyllas rätt ofta.
Prismässigt vet jag inte hur Dupla ligger till, jag är ju fortfarande kvar i Mäsk-träsket :D

TurboAnimal:
Sök på "mäsk" i forumet så har du mycket info.
#7 - 9 mars 2007 21:34
ok heeke jag tackar för ditt svar...jag hade kanske tänkt köpa utrustningen och möjligen kompletera med en större tub, killen som villl sälja grejerna vill ha 1500:- och då jag inte är så hemma på det här så vill jag iallfall inte betala ett rövarpris helt enkelt...men man kanske skulle satsa på de där tyska grejerna iallafall

mvh chrillster

Annons