Jag behöver tips om en bra CO2-anläggning som går att få tag på i Sverige. Alltså inte (som vanligast ;)) billigaste alternativet utan det ska vara bra kvalitet från en pålitlig leverantör.
Nej tack, mäsk kommer inte på tal. Man ska kunna köpa systemet av en pålitlig leverantör - det är inte jag som är leverantör i det här fallet. Inte ens kund, ifall nån undrade om jag vunnit på Lotto :D
Räkna då med att betala nästan det dubbla jämfört med om du beställer från t.ex. Tyskland. Dock har jag ingen större koll på svenska leverantörer av bra co2-system, så ursäkta off-topic.
Zoomagasinet i Gbg har nog något. Ev. kan även hornbach ha något från JBL? Men skall det vara kvalité och rejäla grejor får man tyvärr kolla tyska web-butiker.
Jag har nyligen varit och handlat JBL delar samt Tunze delar i göteborg (JBL från hornbach) Köpte en beg brandsläckare som var ombyggd plus en JBL ph kontroller som även mäter temperaturen. Totalt har systemet gått på ca 6000:- så det är enligt mig helt okej delar.
Hade jag varit dig så hade jag till Hornbach och frågat efter Johan som enligt mig är den som är bäst på växter bland Gbg:s akvariebutiker just nu.
Jepp det var dig jag som jag menade :-) Jag var på Hornbach vid Botkyrka idag och de hade trevlig personal men inte lika kunniga såsom ovan nämnda. Däremot så hade de ett relativt bra sortiment på co2 tillbehör även om tuberna var klena och en moddad brandsläckare fungerar bättre.
Är de inte duktiga på akvarielagret förresten? Har inte varit där men hört mycket gott om dem.