CO2 reaktor

#1 - 7 september 2008 23:08
Hej!
Sitter och klurar på vad jag ska använda mej av till CO2 reaktor.
Har i princip två val som inte kostar mej många kronor.
Har ett AM-top 1200 som står och skräpar som jag kan använda eller, så kan bygga en reaktor av något lämpligt. Det är något som måste får plats i själva karet och drivas av ett pumphuvud/innerfilter.
Så om någon har en smidig/lättbyggd DIY Co2 reaktor så och vill dela med sig, så jag kan få mer inspiration källor.:D
#2 - 10 september 2008 18:14
Kör du co2 från tub med timer så är det bara att du leder in gasen i befintligt filter och tycker du det låter för mycket finns det alltid möjlighet att bygga av en liten petflaska för under 10k eller så köper man en färdig (snyggare) historia för 50lappen.
#3 - 11 september 2008 00:03
Ja det blir via tub och timer. Det står i vardagsrummet så det kommer nog inte att störa nämnvärt. Har en backup med en 1,5l pet flaska och biobollar om det skulle börja väsnas allt för mycket.:D
#4 - 11 september 2008 04:27
då är det ju bekvämast att bara leda in gasen vid insuget, har du ytterfilter är det ju väldigt okomplicerat, ett innefilter kan va lite värre men enklast är att stoppa in en alträsyresten i filtermattan så gasen lätt kommer till själva pumpens insug :)

Annons