Om man tillsätter co2 genom mäsk ska man tillsätta Easy Carbo också?
Jag gör så och växterna trivs, inga alger, men behövs det verkligen?
Majki01 skrev:Nej!! Stor risk för Co2 förgiftning och då kommer allt levande dö.. Easy Carbo är liksom co2 i flytande form.
<reklam i sig bortplockad>
Mathias Nilsson skrev:Vid normalt atmosfäriskt tryck så är koldioxid en gas, vilket gör att det självklart inte är co2 i flaskan :) det säger sig självt ;)
Det är lite andra verksamma substanser som jag inte har i huvudet. Jag gillar Ec, funkar bra! :) jag har kört med båda i två veckor nu i min körsbärsvas, de ökar markant ändå..
Majki01 skrev:Det är fortfarande en kol källa :)
[COLOR=#333333]<reklam i sig bortplockad>[/COLOR]
Majki01 skrev:Problem ja, men växternas ultimata "snygghet" kommer inte fram utan det extra.. Och bara näring från fisk bajsen, dom där krispigt vackra röda växterna får inte det krispiga utan extra ljus.
Se på Fassans tid, då köpte man ett akvarie i med otroligt ful Sjösten. Tände sin låg w lampa i med massa fisk botten filter drivet med luftpump, planterade växterna genom att trycka ner hela krukan i sjöstenen..
Men vet du vad skillnaden är? Växterna idag.. Som kräver det där extra.. Dom fanns inte på den tiden i Sveriges utbud. Idag är allt fram odlat med goda näringsnivåer. Då kräver dom det också. Annars tråkar dom till sig