co2 köp Hjälp

#1 - 17 september 2004 15:04
Hejsan alla.. Nu går jag i banorna att börja med co2 på tub.. Men det jag undrar över är vilket märke jag ska ha på utrsustnigen.. jag ville att man ska kunna använda sodastreamflaskor pga av plats brist i skåpet.. har läst och läst och läst!!! men har jag blivit klokare nej.. jag vet att detta kan vara något dyr lösnig men det får jag ta.. det jag vill är att alla eventuella reservdelar ska vara lätta att få tag i osv...
Om någon kunde skriva en bra länk där produkterna finns eller en e-handel affär helst svensk eller nordisk sådan går super bra.. hade varit bra om ni kunde skriva egna erfarnheter av co2 på sodastreamerflaska e det lätt att fylla på byta tub med mera.. typ ny på detta med co2 på tub som ni kan se men har kört med mäsk ett tag och det funkar så där men jag lär mig för varje dag Har ett 170 liter akvarium Har även 3 stycken 30watts lysrör under huven på akvariet...

Ps tack på förhand för hjälpen ni är en guld gruva :)

Mvh Thomas en akvarist i nuet
#2 - 17 september 2004 15:25
ingen ? som kan hjälpa en stackars nooobe på detta ?
#3 - 17 september 2004 16:15
fanns en tråd om detta för ett tag sedan har jag för mig. Har du prövat att söka i forumet?
#4 - 17 september 2004 16:17
Till exempel detta komplett med en behändig flaska:
http://store.aquaristic.net/AQ57456da8012f7469cffcfe2248b966e4/app/details.php?shop=1,660,0,0,id2269,,0,

#5 - 17 september 2004 21:58
ingen mersomkan hjälpa mig med märke och berätta lite om sina erfarnheter ?????
#6 - 18 september 2004 00:07
Sera har ett nybörjarset som borde fungera bra till ditt akvarium. Se http://www.sera.de/ Sök CO2 (Sera CO2 fertilization system, nummer 08000). Du behöver komplettera med en tub (helst två för att ha när den första fylls, se sera CO2 pressure gas bottle, 500 g, nummer 08010) och en elektrisk ventil (CO2 solenoid valve 2W, nummer 08030) som styr så att du stänger av CO2 på nätterna, när det inte behövs. Jag lät min styras av samma timer som styr ljuset.
Lät sedan få bygt en adapter för att hantera fulltrycksflaskor genom att slakta Sodastreamflaskan. Har nu stor flaska som räcker längre.
Du behöver även ansluta reaktorn till ett filter. Det fins komponenter i satsen för att göra detta.
#7 - 19 september 2004 19:02
tack för all hjälp har tittat på seras prylar och kommit fram till att det borde funka kanon

Annons