<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Nåja...som jag trodde...jag tror jag kör på som jag alltid gjort...utan CO2.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Utan CO2 skulle det inte växa ett smack - så du kör med CO2 vare sig du vill det eller inte 8-)
(Bakterier i bottnen och i filtret omvandlar syre till koldioxid plus gasutbytet mellan vattenytan och luften i rummet)
Är man nöjd med växthastigheten i sin burk utan att tillföra mer CO2 så blir det ju naturligtvis dåligt om det börjar växa snabbare.
Blir man dock förtjust i en lite kinkigare växt som kräver CO2 så blir det naturligtvis såååå mycket bättre med CO2.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
var står det att det är naturligt att köra utan CO2
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Men om du på ett balanserat sätt ökar LJUS/NÄRINGSÄMNEN/CO2 kommer plantorna att accelerera och "växa så det knakar" på ett icke normalt sätt.