För mig porlar det bara lite lätt när jag har den på "snorkelpipen", och det är nästan bara lite mysigt... =) Känns lite grand som om man sitter vid en lite bäck. Om man stänger ögonen. Och anstränger sig jävligt hårt.
När jag kopplade slangen till insuget hade jag den i o f s så nära att den sög ut gasen, så inga bubblor bildades egentligen. Fast jag gillar det arrangemanget med att gasen sugs ut från slangen, vilken den gör också nu då den sitter på "snorkelpipen". Anledningen till det är att jag kör med mäsk, och då behöver mäsken inte bygga upp ett övertryck för att gasen skall komma ner i vattnet. Det är dessutom inte lika känsligt för ev. läckage, då det är ett konstant svagt undertryck i systemet.
Dock har du en stor poäng i att bubblorna blir mindre när gasen går genom pumphuvidet, och det är givetvis önskvärt. Finns det i så fall ett sätt att skapa mist där man för ner koldioxiden genom "snorkelpipen"? Räcker det med att sätta dit en flaska eller något? Och hur kraftig behöver pumpen vara i så fall?
Eller finn det någon annan bra reaktor som ni kan rekomendera? Än så länge har jag funnit min nuvarande lösning att vara den bästa. Det blev ngt bättre lösning av koldioxiden då den gick genom pumphuvudet, men som sagt - det brôlade helt olidligt... Jag märkte också att det fanns en tendens att det samlades gas i impellerhuset på den stora pumpen.