Nu finns det folk som är bra på sånt här. Jag är mera standardkompetent men ingen expert. Men eftersom ingen svarar och jag håller på med tråkiga saker (bokföring) och gör vad jag kan för att slippa det (jag avskyr det) så tar jag chansen ;)
Den sidan som jag trivs med och som har bra prylar är denna:
fish.aquaristic.net
Länken går till deras Co2 prylar.
Det du behöver förutom en full-laddad 6 kg Co2 tub är en Co2 regulator som växlar ner trycket i Co2flaskan så inte slangen sprängs.
Denna har jag själv. Sedan måste det vara en slang för Co2 typ
denna. Ta till i längd så att du har hemma. Sedan behöver man en
backventil, så att det inte blir baksug och vatten på golvet. Vill du inte slösa Co2 på natten behöver du en
magnetventil som via timer stänger hela konkarongen när växterna sover.
Då har vi ändå inte kommit till det svåraste dvs. hur du ska lösa så mycket Co2 som möjligt i karet. Men det är något du behöver göra en egen lösning vis filtret för att det inte sk bli så dyrt. Har du ytterfilter så kan du leda in Co2 i filtret så att det upplöses slås sönder där. Inte optimalt men det funkar hyggligt så länge tills du blir rik och skaffar
denna eller
denna.
För att inte få för mycket Co2 så behöver det mätas. Enklast med en
dropchecker.
Sedan är det bara att sätta upp allt och få det att fungera bra. Tadaa! Det var väl enkelt ;)
Sedan finns det massa ställen som ebay och tradera etc. där du kan hitta billigare grejer. Men detta är där jag handlar. Lycka till!