[FONT=function(){return this.length}]Jag har ju förstått att det krävs Co2 för att hålla friska och fina växter. Problemet är bara att det verkar så himla krångligt, och jag är inte så tekniskt lagd. Har precis fått hem ett 375L akvarium som jag ska ha som sällskapsakvarium med lite växter, rötter osv. Till detta kar krävs lite mer växter än till min lilla 110L burk så det kommer ju att kosta lite att köpa till i början, och det vore väldigt tråkigt om de dog efter bara några veckor. Karet är ett Dala zooline på 150x50x50 med en armatur på 2x36w, kommer det att räcka eller måste man köpa en ramp med starkare lysrör?
Var kan man lära sig mer om hur det med Co2-tillsättning funkar?
Vilka delar behövs för att tillsätta Co2 osv?
Man klarar sig inte på 2x36w lysrör och med att tillsätta EasyLife Carbo samt PMDD dagligen?
De växter jag planerar att skaffa är dessa:
Svärdplanta (Echinodorus bleheri)
Jättevallisneria (Vallisneria americana gigantea)[/FONT]
[FONT=function(){return this.length}]Windeløv ormbunke
Dammlevermossa (Riccia fluitans) <-- Kanske är den mest kritiska utan Co2?
Indisk Hygrophila (Hygrophila polysperma)
Vattenspikblad (Hydrocotyle leucocephala)
Hornsärv (Cerathophyllum demersum)
Jag förstår att det är bäst med Co2, men samtigt så vill jag inte gå och köpa utrustning för flera tusen om det kanske går att hålla dessa växter fina och levand på Easy Carbo och pmdd. Har även förstått att man kan sätta mäsk men det "vetesjutton" om jag skulle klara av *Tummen mitt i handen* [:o]:([/FONT]