co2 bubblor överallt?

#1 - 8 maj 2007 19:24
Satte för skojs skull lite mäsk till stora karet, men nu ser hela vattnet ut som ramlösa. Ska det va såhär mycket bubblor överallt?
#2 - 8 maj 2007 20:12
lottiz skrev:
Satte för skojs skull lite mäsk till stora karet, men nu ser hela vattnet ut som ramlösa. Ska det va såhär mycket bubblor överallt?

Det är trevligt med sprudlande vatten, men du kanske skall dra ner flödetpå CO2´n liten aningen 2-3 bubblor i sekunden.
#3 - 8 maj 2007 21:35
mja, nu va det mäsk så jag har inte mycket att styra med. får nog dra ut alltihop istället. :/
#4 - 8 maj 2007 21:39
Sätt en klämma på slangen, jag hade ågot som påminde om en tving. Dra åt så bubblar det mindre och lossa så bubblar det mer. Enkelt. För det är ju trevligt när det bubblar om växterna.
#5 - 8 maj 2007 21:43
Grattis lottiz. Bubblorna visar ju att dina växter växer så det knakar och producerar så mkt syre att det syns.

:)
#6 - 9 maj 2007 17:35
GasseG skrev:
Grattis lottiz. Bubblorna visar ju att dina växter växer så det knakar och producerar så mkt syre att det syns.

:)

Om jag vore så lyckligt lottad! :p

Nej, bubblorna sprids från kolsyreutblåset. :(
#7 - 9 maj 2007 20:37
Om du tittar in på min helsida så gjorde jag för att testa en enkel reaktor som du bygger av två 0,5l petflaskor. Det löste upp Co2 ´n bra i vattnet. Titta in -> fotsätt under akarium -> galleri. På högersidan har jag lagt upp mina projekt, där du kan läsa hur jag har gjort. Det är bara att testa, funkar det så kan man klura lite på att få det snyggare. Lycka till.
#8 - 10 maj 2007 09:44
Pannecke skrev:
Sätt en klämma på slangen, jag hade ågot som påminde om en tving. Dra åt så bubblar det mindre och lossa så bubblar det mer. Enkelt. För det är ju trevligt när det bubblar om växterna.

Det låter inte som en bra ide.
Efter en stund kommer trycket att öka i flaskan och det kommer att komma ut lika mycket gas som förut, om inte flaskan sprängs eller börjar läcka.
#9 - 10 maj 2007 13:26
Jag körde en klämma, det funkade jättebra. stänger du den helt så är risken att någon slang åker av. Men jag har inte råkat ut för det.

Annons