Lowa skrev:Köpte nyligen en Clarias och hon som fångade upp den i butiken sa att den hade vassa taggar så jag fick den i en hink i stället, vart sitter de taggarna i så fall?? ja ser då inga på den :S undrar mest för säkerhetens skull att man kommer åt den då man grejar i akvariet
Lowa skrev:ahaaa, ok ^^' tänkte inte på det, men då vet ja att man ger fan i den :P just nu är den så pass liten och ja vet redan att jag håller den i för litet akvarie på ca 60 liter, den kommer att få större, i promise för ja vet hur gigantiska de kan bli :)
Fatter inte detta har haft dessa malarna några år och tagit upp dem med händerna låtit dem simma igenom handen och har aldrig märkt av denna/dessa taggar på brösfenorna..Men det kanske är tur då;)...jag ska vara ärlig och säga att jag har blivit mer försiktig nu när man stoppar ner handen,nu när jag har hört om detta av Bong och digkarrokaja skrev:clariasmalen bröstfenor är själva taggen... Och taggen är VASS riktigt jävla vass...fick ett stick och det går med lätthet genom huden.
Men jag undrar en sak... hur stort akvarium har du??
Clariasmalar blir ju väldigt stora
:Dkan ju utrycka det så här..Folk brukar säga att storleken hämmar fisken utveckling det stämmer nog på dem flesta men inte denna firren då den med lätthet når sin storlek i ett 60 kar:D:Ddär av kanske en funderare kanske innan man köpen en sån här fiskLowa skrev:10 cm kanske, inte mer
Patrik Steen skrev:Fatter inte detta har haft dessa malarna några år och tagit upp dem med händerna låtit dem simma igenom handen och har aldrig märkt av denna/dessa taggar på brösfenorna..Men det kanske är tur då;)...jag ska vara ärlig och säga att jag har blivit mer försiktig nu när man stoppar ner handen,nu när jag har hört om detta av Bong och dig