Cirkulation / ytrörelse

#1 - 21 juni 2017 20:32
Hej

Hur pass viktigt är det med ytrörelse för flytväxter?

vissa av mina frogbit fastnar i hörnen och verkar vilja smälta (smältandet kan bero på att de blivit väldigt blöta på toppen)
#2 - 21 juni 2017 20:39
Jag vänder på frågan -Hur pass mycket ytrörelse klarar flytväxter?
Flytväxten har inget behov av ytrörelse och som du märker skadar ytrörelsen växten, bladen skadas och förmultnas/smälter.
Hur mycket rörelse den klarar beror på arten men de flesta är svåra att ha i akvarier med god cirkulation. För mig går det bra för jag kör med luftdrivna filter med försiktigt flöde.
#3 - 22 juni 2017 06:47
Aha :O
hade fått indikationer att de var tvungna att ha det.. har gjort allt jag kan för att skapa storm på ytan
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 22 juni 2017 07:39
[QUOTE=Daggny;n2371258]Aha :O
hade fått indikationer att de var tvungna att ha det.. har gjort allt jag kan för att skapa storm på ytan [/QUOTE]
Håller helt med åheim.
Det absolut lättaste sättet att bli av med andmat (som många betraktar som ett ogräs) är att se till att ha rejäl cirkulation på vattenytan - då är man snart av med dom,
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 22 juni 2017 13:06
[QUOTE=Daggny;n2371260]Hoppla, då behöver jag inte oroa mig om de står still iaf xD
Trodde verkligen det var tvärtom. Tack hörni :)

Funkis såhär? (får inte bort ljudet)[/QUOTE]

"Det här videoklippet är privat" står det så jag kunde inte kolla på filmen
#6 - 2 juli 2017 17:30
Har försökt att ändra så den inte är privat men det här med IT verkar inte vara min grej -.-
Dock så finns dom inte kvar, de "smälte" Så de va inte mkt jag gjorde rätt nu inte..

Tack ändå :)

Annons