Hejsan!

tänkte bara fråga vad "ni andra" har för cirkulation i era akvarium. vi har ett 180l akvarium (högt och grunt - säger man så?). nu till frågan, hur mycket borde jag ha som cirkulation - hur mycket pump +filter ska ha i l/h? jag har ett innerfilter som har ca 540l/h och en cirkulationspump som pumpar 500ishl/h men tillsammans är dom helt kassa =) jag har även en 1000l/h pump men om man her på den ensam så blir det nästintill storm i akvariumet, mångt mycket mer cirkulation än med dom två mindre pumparna.

jag har inget strilrör, tänkte se om jag kan hitta ett på akvarielagret i helgen, då fördelas ju iaf vattnet så det inte kommer bara ur ett ställe.

man läser ju lite då och då att folk har 10-20-30 ggr akvariumets storlek i pumpkapacitet (det högre är väl främst för malar och andra flodlevande fiskar)...betyder inte det att jag borde kunna ha 1800l/h i mitt akvarium?

jaja, innan det blir för långt, vad är smartast att göra? jag tycker dom två små pumparna jag har pumpar för lite men med den stora pumpen så ser våra nyckelhål ut att inte trivas - fick stänga av den så dom vågade sig fram igen =/

// SeanChai