Cirkulation påfåglar/black ghost

#1 - 20 januari 2005 12:42
Har för tillfället ett 2217-ytterfilter till mitt 540-kar med påfåglar, l-malar och en Black Ghost, och det blir rätt... skitigt. Än så länge är inte fiskarna så stora, tänker byta ut min pump mot ett 2250-ytterfilter när dom börjar bli stora, men både den och mitt nuvarande ytterfilter pumpar strax under 1 000l/h. Är det tillräcklig cirkulation eller kan jag skaffa ett innerfilter som ligger på 1 000-1 500l/h utan att påfåglarna och Black Ghosten får besvär? Eller dom är mer än nöjda som det är nu? (dvs hålla mig på ~1 000 l/h eller ta upp det till ~2 000 - 2 500 l/h)
#2 - 20 januari 2005 17:11
Har själv black ghost och en 4 st. ciklider som blir nästan lika stora som oscar och som definitivt växer lika snabbt :) Jag kör med 1200 + 1500 liter i timmen och det är inga som helst problem. De filter jag kör med är Fluval 403 och ett Powerhead 802.
#3 - 20 januari 2005 20:48
Låter bra, då kan jag skaffa ett kraftigt innerfilter.
#4 - 21 april 2005 22:51
[QUOTE=nilssonnet]Låter bra, då kan jag skaffa ett kraftigt innerfilter.[/QUOTE]

Ös på så mkt du kan, dom skitar ner som äkel och rotar desutom i sin egna skit.......jag kör med 1900l/h i mitt 222liters och när dom är på bra humör så blir det mycket skit som far runt....... ett råd...grym filtrering och mycket ös på vattnet..

// Peter
#5 - 22 april 2005 06:29
Ja, jo, jag har ju märkt det så att säga... :) Som det är nu så får 2217-pumpen tugga på ett tag till tills jag får råd att köpa ett gigantiskt ytterfilter. Fast grymt ös tycker jag inte behövs, snarare bra insug så allt sugs bort. :)
#6 - 24 april 2005 11:08
[QUOTE=nilssonnet]Ja, jo, jag har ju märkt det så att säga... :) Som det är nu så får 2217-pumpen tugga på ett tag till tills jag får råd att köpa ett gigantiskt ytterfilter. Fast grymt ös tycker jag inte behövs, snarare bra insug så allt sugs bort. :)[/QUOTE]

Jo det går det också..

Eftersom jag kör med filterkammare så kör jag med bra cirkulation, mina två pumphuvud pumpar på så vis att jag får in skiten rakt in i filtret efter en runda i karet så skiten fassnar där.....sen är de 4 malar som ofta sitter på filtermattan och äter upp skiten sen...

Grisar Påffarna ner mycket så är de rent efter en halvtimme ungefär...
Så rätt bra tryck är de i cirkulationen

// Peter

Annons