Cilklid till 80-90 liters med Koppartetror

#1 - 9 april 2005 19:07
Startade ett 80-90 liters akvarium på jobbet för tre veckor sedan, fakta:

Biltema blästersand, innerfilter (max 8 l/min, nerstrypt max nu), 1*18 W lysrör, 25-26 grader varmt, spretig rot med Jawaormbunkar, Vallisneria i bakkant och ena kortsidan, cryptocoryne på andra kortsidan, en större sten och några mindre stenar utspridda.

Nu går 12 Koppartetror i akvariet.

Jag vill utöka, gärna med någon sorts ciklid. Har funderat på Thomasciklider, Kurvciklider eller Fjärilsciklider (men dom lär ju vara något känsligare har jag hört). Hur många ciklider kan/ska jag ha (ett par eller en hane med flera honor eller vad?). Kommer de jag föreslagit lämna tetrorna i fred? Finns något bättre förslag? Just nu känner jag mest för Thomascikliderna av någon anledning.
MVH // Fredrik (som ska till Kolmårdens Tropicarium och dregla lite imorgon!).
#2 - 10 april 2005 17:46
Testa

Jag hade ett 60l med 2 fjärilsciklider hona & hane samt tio neon tetror och det försvann en till två tetror varje kväll.
Men man vet aldrig ibland går det bra ibland inte.
#3 - 10 april 2005 22:00
Menar du att fjärilscikliderna åt neontetror? Det är typ omöjligt... eller var neontetrorna yngel?
#4 - 11 april 2005 07:01
Dom måste försvunnit av någon annan anledning, jag hade mina fjärilar med sub-adulta neoner och det var inget problem.
#5 - 11 april 2005 09:22
vet inte

jag vet inte, dom försvann bara...
letade över allt utan att hitta dem.
dom var små men inte yngel, de kanske bara dog och fjärillarna åt upp dom.
eller grodan. borta var dom i alla fall.
#6 - 13 april 2005 13:51
palletciklider går bra jag hadde paletter tilsamans med kadinaltetror och der funkade skalare funkar med
#7 - 13 april 2005 18:12
Jag har idag 5st Koppartetror tillsammans med ett par Fjärilsciklider. Funkar bra hittils.
#8 - 14 april 2005 12:01
Det blev 4 Thomasciklider.

Det blev 4 st Thomasciklider som nu simmar runt i burken sedan en halvtimma.

// Fredrik

Annons