Ciklidval till 112L

#1 - 3 januari 2007 22:01
[SIZE=3]Hej[/SIZE]
[SIZE=3]Jag har fått ett nytt akvarium på 112L men problemet är att jag vet inte vilka ciklider jag ska ha. Jag funderade på malawi ciklider, men mitt akvarium är för litet för de flesta. Så jag undrar om jag kan få några bra tips om fiskval?[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Det spelar ingen roll vart ciklider kommer ifrån, men helst ifrån samma plats[/SIZE]
[SIZE=3]Akvariumet har måtten 80x40x35 och underlaget består av 3-4 mm grus.[/SIZE]
#2 - 3 januari 2007 22:05
du har flera olika apistogrammor som skulle funka bra i editt akvarium. Sök i artregistret på apistogramma så kommer du hitta en hel del.
#3 - 3 januari 2007 22:18
först kan du ju bestämma om du vill ha en biotop från sydamerika t ex eller om du vill ha ett sällskaps akvarium med ciklider.jag personligen tycker att tanganyika ciklider är väldigt intressanta och om du har ett gäng snäcklekare och några jullar som passar ditt akvarium skulle det säkert bli bra
#4 - 5 januari 2007 11:01
Jag vill slå ett slag för dvärgmunruvare som tex pseudocrenilabrus nicholsi
#5 - 5 januari 2007 12:56
Det går att ha några malawiciklider i ett 112liters för det hade jag innan och då hade jag golden (en hanne och tre honor) och det funkade bra:)

/Macke

Annons