Ciklidstämman 2011

#1 - 10 mars 2011 23:00
Jag hittade ingen tråd om detta, om det finns en så länka gärna, för då duger verkligen inte mina sökkunskaper till någonting ;)

Så, ciklidstämman 2011 börjar närma sig, och för första året ska jag dit. Vilka mer ska dit? Vi är ett litet gäng som kommer från norr. Ser verkligen fram emot att träffa många av er som jag pratat med under några år här.
#2 - 10 mars 2011 23:06
Nä jag tror inte heller det finns nån tråd om detta här. Blir första stämman för mig oxå faktiskt, skulle dratt på förra men vi höll precis på att få tillökning i familjen då så det blev inget med det. :)
Ja ni blir några stycken, Anton å Alex bla dyker ju upp. Ja det skall bli jättekul å snacka lite med zoopetarna o ciklidarna som man nästan aldrig träffa irl!
Ja vi blir allt ett litet gäng från västkusten(Göteborgsregionen) oxå.
Tror vi blir ca 6st bara från gcg så sett. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 11 mars 2011 09:59
Jag kommer självklart:D
#5 - 11 mars 2011 14:17
Ja, det var ju synnerligen ett opassande namn på tråden..
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 11 mars 2011 15:19
Johanski skrev:
Ja, det var ju synnerligen ett opassande namn på tråden..

ja, ja - nollåttor har ju inte så mycket att skryta med så det må vara dom väl unt:D

Bättre med en reklamtråd för mycket, än en för lite;)
#7 - 29 mars 2011 23:42
Dryga veckan kvar! Ska bli riktigt kul med en fet akvariehelg i storschtan! Senast var ju Akvariets Dag, men det brukar bli lite mer folk under Ciklidstämmorna.

Är det många som anländer på fredag? Vi gör det, tidigt som tusan!

Först in, sist iväg :D
#8 - 29 mars 2011 23:43
Vad blir det för mat? XD
#9 - 30 mars 2011 06:11
Känns faktiskt lite vemodigt att inte kunna delta. Har ju varit med på de 10 senaste minst. Tyvärr hade jag redan bokat upp mig på BIDKAs show i Liverpool innan datumen för stämman sattes. Annars hade man varit given.:(
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 30 mars 2011 07:00
Är det många som anländer på fredag? Vi gör det, tidigt som tusan!

Vi är i alla fall ett gäng från Göteborg som dyker upp på fredagseftermiddagen
#11 - 30 mars 2011 07:22
Dyker upp ett gäng skåningar framåt em också, inte koll på tiden där. Börjar kanske med egen butiksrunda, får se vad folket känner för.

Hilsen,

/P
#12 - 30 mars 2011 08:30
Vilka butiker kan vara värda ett finbesök från norr? Akvarielagret och Akvarieleasing är fina!
#13 - 30 mars 2011 20:34
DAHLBERG skrev:
Vad blir det för mat? XD

På fredagen lite anspråkslöst, pyttipanna. På lördagen :
[FONT=StoolLight-Regular][SIZE=2][FONT=StoolLight-Regular][SIZE=2]
[LEFT]Vitello – kallskuren rosastekt gödkalv med kapris,
senapsvinägrett och hyvlad parmesan'

Smörhalstrad gösfilé med vitvinsås samt ragu på bacon,
fikon och bräserad lök serverad med persiljekräm och[/LEFT]
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=StoolLight-Regular][SIZE=2][FONT=StoolLight-Regular][SIZE=2][LEFT]pressad potatis
[/LEFT]
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=StoolLight-Regular][SIZE=2][FONT=StoolLight-Regular][SIZE=2]Tiramisù med rödvinskokta aprikoser
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
#14 - 30 mars 2011 20:40
Oj det var lite skillnad :P Smörstekt Spytt i panna från Felix, rödbetor och mjölk! Låter gott iaf!
#15 - 30 mars 2011 22:56
Lugnt Dalle, vi har öl.
#16 - 30 mars 2011 22:58
Mjölk är för kattungar och Umebor!
#17 - 31 mars 2011 21:17
Ja nu börjar det verkligen kännas att det börjar närma sig... Ska bli skitkul som sagt. Några av oss från götet kommer upp tidig eftermiddag så vi hoppas att vi kan hänga på butiksracet.
#18 - 3 april 2011 18:52
DAHLBERG skrev:
Oj det var lite skillnad :P Smörstekt Spytt i panna från Felix, rödbetor och mjölk! Låter gott iaf!

Beror på hur man uttrycker sig. Jag hade kunnat skriva:
Omsorgsfullt tärnade bitar av nöt, med kärlek brynta tillsammans med av smör gyllenstekta primörer, serverade med nystekta färska lantägg och ekologiska rödbetor från Lichtenstein.
#19 - 4 april 2011 18:31
Gabbi skrev:
Beror på hur man uttrycker sig. Jag hade kunnat skriva:

Omsorgsfullt tärnade bitar av nöt, med kärlek brynta tillsammans med av smör gyllenstekta primörer, serverade med nystekta färska lantägg och ekologiska rödbetor från Lichtenstein.

Hahaha... :)
#20 - 6 april 2011 22:37
Är det verkligen bara Jag, Johan, Anton, Rooster och Kjell från Zoopet som ska till Stockholm i helgen?
#21 - 7 april 2011 06:20
Nejdå, jag har fått in anmälningar från fler.
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 7 april 2011 07:02
Är det verkligen bara Jag, Johan, Anton, Rooster och Kjell från Zoopet som ska till Stockholm i helgen?

Det viktiga är ju inte kvantiten utan kvalitén;)
Fast det är garanterat en hel del till som lär komma - fast de är nog mer försynta än vad vi är och behöver några pilsner innanför västen innan dom vågar säga något:p
Vi ses imorgon:D
#23 - 7 april 2011 10:33
Ja, ses imorgon! Ska bli kul att få träffa gubben i egen hög person ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 7 april 2011 10:36
Johanski skrev:
Ja, ses imorgon! Ska bli kul att få träffa gubben i egen hög person ;)

Handlar snarare om en bred än hög person:p
#25 - 7 april 2011 11:25
HAHA! Jo det ska bli kul :D Har varit sjuk nu i veckan.. Gjort ALLT för att bli frisk och Tadaa! Klar för öl :D
#26 - 7 april 2011 12:47
Det viktiga är ju inte kvantiten utan kvalitén;)

Fast det är garanterat en hel del till som lär komma - fast de är nog mer försynta än vad vi är och behöver några pilsner innanför västen innan dom vågar säga något:p

Vi ses imorgon:D

Det är sant, gäller att kunna hålla en kontinuerlig nivå varje år :D

Väl mött :)
#27 - 7 april 2011 18:35
DAHLBERG skrev:
HAHA! Jo det ska bli kul :D Har varit sjuk nu i veckan.. Gjort ALLT för att bli frisk och Tadaa! Klar för öl :D

"Gilla-kappen"
#28 - 7 april 2011 22:37
Nu blir det sängen, så gonatt, så syns vi i huvudstaden gubbar å gummor! :d
#29 - 8 april 2011 01:40
<<<<< Sitter och surar för att jag missade bussen:(:(:(:(:(
#30 - 8 april 2011 06:42
Flyget går om två timmar. Ska slänga mig i duschen och äta lite frukost. Det är ju som julafton :D :D :D
#31 - 9 april 2011 07:28
Gårdagens citat:

"problemet är inte att cikliderna äter växterna, problemet är att växterna ruttnar för man är så jävla dålig akvarist..."

- "Rooster"

[ATTACH]43851[/ATTACH]
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 11 april 2011 08:32
Det var en mycket trevlig helg vi hade uppe på Cikilidstämman, med många väldigt bra föredrag.
I sinom tid kommer en artikel på Zoopet från stämman.

Nästa års Ciklidstämma blir i Göteborg.
#33 - 11 april 2011 18:56
DAHLBERG skrev:
Gårdagens citat:

"problemet är inte att cikliderna äter växterna, problemet är att växterna ruttnar för man är så jävla dålig akvarist..."

- "Rooster"

[ATTACH]43851[/ATTACH]

Haha! Så jävla klockrent att du la upp det, helst med bild oxå! Hahaha...
#34 - 12 april 2011 20:40
Tackar för ett trevligt arrangemang och trevligt sällskap!

Passar även på att välkomna Zoopet-bekantingarna DaRe, Wilhelm och DAHLBERG till Nordiska Ciklidsällskapets styrelse! :d
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 12 april 2011 20:43
Passar även på att välkomna Zoopet-bekantingarna DaRe, Wilhelm och DAHLBERG till Nordiska Ciklidsällskapets styrelse! :d

ja det är trevligt med lite nya ansikten i styrelsen.
#36 - 12 april 2011 21:48
Riktigt trevligt att träffa alla. Hoppas på ett återseende nästa år då! Bilder kommer upp så fort jag hämtat mig ;)

Annons