Jag är ingen expert på just de arterna som du nämner. Själv hatar jag stora fiskar för jag tycker de tar mycket plats, jag skulle hellre ha många, men små fiskar. Vägen till framgång är artbeskrivningarna, Diskus och Skalarer blir ganska stora. Så jag vet itne om du kan ha dem i 250 liters. (Skalarer går nog) Men läs artbeskrivningarna.
Jag läste nyss den blåa ciklidens artbeskrivning, eller om det är den här du menar?
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=169&SOK=1
"Köttätare och allätare. Äter i akvarium levande och fryst foder, men tar även torrfoder. Revirhävdande och något aggressiv, speciellt vid lek"
Om du ska ha denna cikliden bör du inte ha Rödmunstetror, det verkar som om denna skulle äta upp dem. Du får satsa på större fiskar med dessa.
Du kan väl ha några stycken Ancistrusmalar. Hade jag ahft ett 25 liters hade jag köpt en guld ancistrus och en vanlig. (men det är min smak) Dem är ganska bra på att äta alger. Sedan finns det ju såna " Siamesisk algätare" som tydligen enligt många är de bästa algätarna.
Men jag är ingen expert, fråga fler folk och läs vidare, googla fiskarna du vill köpa:D