Ciklider och djupfrysta larver

#1 - 24 november 2009 19:39
Testade för första gången frysta larver idag åt mina fjärils- och lejonhuvud-ciklider. Det gick inte alls hem, någon enstaka smakade på dem men spottade ut det lika fort igen.

Det var vita larver jag testade. Brukar inte frysta vita larver vara uppskattat i vanliga fall?
#2 - 24 november 2009 19:41
legis skrev:
Testade för första gången frysta larver idag åt mina fjärils- och lejonhuvud-ciklider. Det gick inte alls hem, någon enstaka smakade på dem men spottade ut det lika fort igen.

Det var vita larver jag testade. Brukar inte frysta vita larver vara uppskattat i vanliga fall?

Provat med andra? Röda t.ex? Har hört att röda ska gå hem hos nästan alla.
#3 - 24 november 2009 19:44
Jag skippade de röda eftersom jag har ett gäng malar med. Har svarta också så jag kanske ska ge dem en chans nästa gång. :)
#4 - 24 november 2009 22:13
legis skrev:
Jag skippade de röda eftersom jag har ett gäng malar med. Har svarta också så jag kanske ska ge dem en chans nästa gång. :)

Ah, jag har själv malar men jag tar och delar tabletten i 2 delar och sen matar med handen, på så sätt så äter fiskarna upp det mesta ifrån handen och så rycker dom inte loss massa larver som faller ner på botten.
#5 - 24 november 2009 23:03
Artemia (vuxna) accepteras av typ alla fiskar tillochmed den mest kräsna apistogramman eller diskusen!

Annons