ciklider + levandefödare

#1 - 23 maj 2008 10:30
Tjenare, jag undrar om man kan ha Palettciklid, Guppys och Svärdbärare (samt ancistrus) i ett och samma akvarium (300L)?

Mvh Emil
#2 - 23 maj 2008 10:43
Visst, men du kommer nog inte att se så många yngel;).
Lägger även in en liten parantes mot guppy och palettcikliden då det finns en viss risk att gyppyn kan få en del stryk vid revirhävdande och de inte hinner undan.
#3 - 23 maj 2008 10:50
Jao jag har läst att dem kan vara aggresiva när dem vaktar yngel. Men jag tänkte bygga en grotta till dem i ett hörn där dem kan få vara. :)

Hoppas dem inte äter upp mina guppy/svärdbärar yngel sen bara.
#4 - 23 maj 2008 11:06
Jag tror inte att jag skulle prova med guppy och paletter... Jag misstänker att paletterna käkar guppy-fenor i samma ögonblick som de släpps i.
#5 - 23 maj 2008 11:10
Okej :/ Då blir de nog guppys, svärdbärare och någon annan livlig snäll fisk. :)
#6 - 23 maj 2008 11:13
beerzon skrev:
Tjenare, jag undrar om man kan ha Palettciklid, Guppys och Svärdbärare (samt ancistrus) i ett och samma akvarium (300L)?

Ja, inga problem.
#7 - 23 maj 2008 11:14
endlers med små fenor funkar ...hyfsat....med paletter.
men som någon sa ovan, det blir inte många yngel över.....
fast man kan ju se yngel som foder....
Bilagor:
#8 - 23 maj 2008 11:18
Jag kan väl försöka håva upp palett yngelerna och lägga dem i en yngelbur.

Vill helst inte ha så många yngel som dem lägger, blir att sälja av dem till någon zoo butik senare isåfall. :)

Men jag kommer nog att köpa 1 par palett ciklider tror jag. Har just nu 3 guppys (vanliga) ska köpa 6 st endlers i dagarna.

Men mitt 300L startar jag upp om 1-2 månader. Kommer väl få någon blandras mellan vanliga och endlers guppys sen.

Är palett cikiliderna för elaka så åker dem ut bara.

Tack för alla svar!

Mvh Emil

Annons