Ciklider

#1 - 29 november 2007 12:20
Hejsan!
Som ordentlig färsking här på forumet är det dags att besvära Er med mina spörsmål. Jag har haft en mängd akvarium i min barndom och nu, efter ett par år utan glasbalja är det dags igen :) . Har tidigare haft ciklider (tanganyika) men det är som sagt lite för många år sedan. Akvariet har fått lida av platsbristen och är därför tyvärr inte på mer än 100l. Jag planerar att ha antingen tanganyika eller malawi men är väldigt osäker på hur många, vilka arter med mera :confused:. Får ju inte vara ciklider som blir alltför stora, menar jag. Vore oerhört tacksam för svar...
#2 - 29 november 2007 12:36
#3 - 30 november 2007 09:48
Jo, tyvärr...

Tyvärr verkar det vara så. Har lusläst artbeskrivningarna. Malawi är generellt mycket färggrannare verkar det som...Tål att fundera på. Får nog bli ett större kar helt enkelt...
#4 - 30 november 2007 10:38
Groggen_86 skrev:
Tyvärr verkar det vara så. Har lusläst artbeskrivningarna. Malawi är generellt mycket färggrannare verkar det som...Tål att fundera på. Får nog bli ett större kar helt enkelt...

Du kanske kan köra med bara en sort och 4-5 individer?

Golden är en fin Malawi som inte blir alltför stor och skulle kunna gå i ett 100-liters..

Annons