ciklider...

#1 - 15 april 2005 17:11
hej vad kan man ha i samma burk som zebra ciklider????tror ni
#2 - 15 april 2005 17:28
Tala om hur stort akvariet är, lättare att ge råd om man vet förutsättningarna.
#3 - 15 april 2005 17:48
375 liters balja...förlåt .å hur många av varje för trivseln[QUOTE=Guy Palm]Tala om hur stort akvariet är, lättare att ge råd om man vet förutsättningarna.[/QUOTE]
#4 - 15 april 2005 23:03
Jag har ett 540 liters med 2 st påfågelciklider, 2 Veija Synspila och 2 st zebraciklider. Zebrorna styr och ställer som dom känner för nu när dom precis har fått yngel, fast att dom andra fiskarna ät ungefär 3 ggr större! Men andra amerikanska ciklider kan du säkert ha, typ guldsöm och eldbuk.
Aron
#5 - 16 april 2005 17:55
lomix...

Vi köper discusar sa ja ju...
får mitt filter på onsdag,vart ett AM-top istället av största modell ehheim filtret var slut

lennart
#6 - 17 april 2005 06:50
lennart: det är absolut ingen bra idé att skaffa diskusar till zebrorna.

loomis: eldbuk, jack dempsey, blåciklid skulle nog gå bättre, se till så att du inte får tag i för små fiskar bara för annars gör nog zebrorna slarvsylta av dem och introducera dem inte när zebrorna har lekt.
#7 - 17 april 2005 14:20
[QUOTE=loomis imx]hej vad kan man ha i samma burk som zebra ciklider????tror ni[/QUOTE]

Jag har Zebra tillsammans med Saulosi i mit 375liters, funkar bra.
#8 - 18 april 2005 19:33
jasså dom är så elak zebrorna...tack för tippset.har ju ett kar tomt å vet F.n inte vad jag ska stoppa i där...mycket tacksam för tips på roliga fiskar[QUOTE=ch1mpy]lennart: det är absolut ingen bra idé att skaffa diskusar till zebrorna.

loomis: eldbuk, jack dempsey, blåciklid skulle nog gå bättre, se till så att du inte får tag i för små fiskar bara för annars gör nog zebrorna slarvsylta av dem och introducera dem inte när zebrorna har lekt.[/QUOTE]

Annons