Ciklidbladet + Poeciliabladet

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 1 december 2008 14:25
Idag ramlade det ner 2 intressanta föreningstidningar i brevlådan - Ciklidbladet + Poeciliabladet. Ciklidbladet hade som bonus en almancka där Robin Hedström har stått för fotandet.
Bägge tidningarna verkar innehålla många intressanta artiklar så nu har man de närmaste kvällarna räddade:D
#2 - 7 december 2008 21:18
Ja i Poeciliabladet var det bland annat en artikel om Poecilia latipinna (segelfensmolly) och en om Thue Grum-Schwensens och Torben Lyngs resa i Mexiko. Jag blev riktigt sugen på att prova på segelfensmolly igen :) Det är lite tråkigt att det nästan bara är framavlade varianter i affärerna i dag. Kanske kan bli ändring på det?! ;)
#3 - 7 december 2008 21:48
På tal om ciklid... vad har hänt med http://www.ciklid.org/
#4 - 7 december 2008 21:54
@MB: Menar du att det alls går att få tag i vildform av segelfensmolly? Det vore ju väldigt intressant!

@patdah: Vad är problemet? Det enda jag märker är att Ciklid.se uppdaterar väldigt långsamt om man scrollar sidan, annars verkar den funka för mig...
#5 - 7 december 2008 22:02
Funkar inte alls för mig... varken .org eller .se
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 8 december 2008 09:29
patdah skrev:

Inga problem här i alla fall
#7 - 8 december 2008 10:12
Nää... nu funkar det för mig också :)

Det såg ut som om någon inte hade betalat avgiften för domänen i tid bara :)
#8 - 8 december 2008 11:19
patdah skrev:

funkar alldeles utmärkt här.....

.
#9 - 9 december 2008 15:51
[quote=Azur;1225261]@MB: Menar du att det alls går att få tag i vildform av segelfensmolly? Det vore ju väldigt intressant![quote]

Det är nog svårt att hitta vildfångster. Om det är omöjligt vet jag inte :). 2006 var en norrman nere och fångade Poecilia kykesis i Mexiko men om han har några kvar vet jag inte i skrivande stund.

Annons