Ciklidbladet 3 på gång nu i september !

#1 - 2 september 2007 07:57
I Ciklidbladet 3/2007 kan man läsa om bland annat:

* Ett besök i huset runt ”dröm”-akvariet
* Något om cikliderna vid Puerto Bermúdez, Peru
* Amazonas svarta flod
* Vilken ciklid är du
* Fototävlingen 2007
* Semester med hobbyn med på ett hörn
* Zebraciklider som foderfisk
* Triglachromis otostigma
* Mysisfångsthåv
* NCS 40 år - Jubileumsartikel: Följ med när Kjell köper sitt första ciklidakvarium.
* Ciklidkryzzet

och mycket annat..

Runt 20/9 hoppas vi ha den i brevlådorna runt om i landet !
#2 - 2 september 2007 08:50
Det ska bli skoj att läsa om när Kjell skaffar sit första ciklidakvarium :), och alla de andra artiklarna!
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 2 september 2007 08:58
Micke skrev:
Det ska bli skoj att läsa om när Kjell skaffar sit första ciklidakvarium :), och alla de andra artiklarna!

Som om du inte har läst det innan:p

Annars får jag säga att det är ytterligare ett mycket bra nummer av Ciklidbladet (jag har som vanligt korrekturläst den).

Fast vem sjutton är det som har dragit ett svart tuschstreck på fisken på omslaget:D
#4 - 2 september 2007 09:27
Den på omslaget simmar hemma hos mig i löddeköpinge fortfarande och kan ses live här om nån zoopetvästare ska neråt i höst :) ;)
#5 - 5 september 2007 13:09
Hur får man tag på ciklidbladet?
#6 - 5 september 2007 13:44
Man går med i Nordiska Ciklidsällskapet http://213.180.95.58/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=1 så får man tidningen hem i brevlådan
#7 - 19 september 2007 14:26
Jag fick mitt ex av Ciklidbladet igår. Kul läsning och ett stort + i kanten för Ciklidkryzzet. Det va kul!
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 19 september 2007 14:32
Annika skrev:
Jag fick mitt ex av Ciklidbladet igår. Kul läsning och ett stort + i kanten för Ciklidkryzzet. Det va kul!

Ja krysset var kul - klarade alla frågor utom en på direkten (lodrätt 9) och den har jag fortfarande inte klarat och i den finns ju en av bokstäverna man skall använda. Tusan vad det retar mig att jag inte kommer på vad det skall stå där:(

Annars åtskilliga riktigt bra artiklar med ett bra och varierat innehåll - lite kul också att de hade fått med en gammal artikel (från 1981) av mig.
#9 - 19 september 2007 14:47
Jag klarade alla frågorna. Kommer inte ihåg vilken fråga som var lodrätt 9.
#10 - 19 september 2007 14:48
Visserligen har jag läst om och fått berättat för mig om Kjells stapplande steg in i akvariebanan, men det är lika kul varje gång.

Annons