Cichlasoma salvini

#1 - 29 januari 2010 20:57
[FONT=Arial][SIZE=2]Har ett par salvini som jag "stör" mig på lite granna absolut inte för att dne existerar i mitt kar då det är en av mina favoriter , grejen e den att dom skiftar från GRYMT färgglada till slappt grå ungefär som en död fisk

När jag först fick dom tänkte jag det var för dom inte vant sig vid nya akvariet än eller att det eventuellt var lekfärgerna har inte iaktagit någon lek så tror inte det är så heller, några förslag eller beter sig Salvinis så ?

Mvh

Ps Vet inte vad som hänt med texten ds
[/SIZE][/FONT]
#2 - 29 januari 2010 22:48
[FONT=Arial][SIZE=2]Har ett par salvini som jag "stör" mig på lite granna absolut inte för att dne existerar i mitt kar då det är en av mina favoriter , grejen e den att dom skiftar från GRYMT färgglada till slappt grå ungefär som en död fisk[/SIZE][/FONT]

[SIZE=2][FONT=Arial]När jag först fick dom tänkte jag det var för dom inte vant sig vid nya akvariet än eller att det eventuellt var lekfärgerna har inte iaktagit någon lek så tror inte det är så heller, några förslag eller beter sig Salvinis så ?[/FONT][/SIZE]

[SIZE=2][FONT=Arial]Mvh [/FONT][/SIZE]

[SIZE=2][FONT=Arial]Ps Vet inte vad som hänt med texten ds[/FONT][/SIZE]

Det kan vara så att de helt enkelt visar olika humör. En ciklid som är bra på det är Archocentrus multispinosa, som kan ändra färg ganska mycket, från grå till guldgul, med eller utan svarta ränder.

Vad det gäller texten så verkar du ha kommit åt fet textknappen till vänster ovanför textrutan.
#3 - 29 januari 2010 23:05
Micke_A skrev:
Det kan vara så att de helt enkelt visar olika humör. En ciklid som är bra på det är Archocentrus multispinosa, som kan ändra färg ganska mycket, från grå till guldgul, med eller utan svarta ränder.

Vad det gäller texten så verkar du ha kommit åt fet textknappen till vänster ovanför textrutan.

Okej satt å googla lite å kom fram till sametssjuka men då färgar dom väl aldrig under tiden dom har kvalstren på sig ?
#4 - 29 januari 2010 23:22
Nej, det syns nog ganska tydligt om de är sjuka, om de verkar ha nå´n beläggning på kroppen, eller om de ser "rena" ut, och är pigga med resta fenor, och så.
#5 - 30 januari 2010 00:07
Micke_A skrev:
Nej, det syns nog ganska tydligt om de är sjuka, om de verkar ha nå´n beläggning på kroppen, eller om de ser "rena" ut, och är pigga med resta fenor, och så.

när dom inte färgar ser dom ut som en orm som skall ömsa om du vet hur d ser ut :)

mvh

Annons