[QUOTE=Sonja]Nej jag hängde in en lekmopp, och har massor av flytväxter med långa rötter. Det dök upp yngel ändå. Dom går i ett 18-liters kar. Jag fick väl upp ca 30 yngel, av ungefär samma storlek. Det är mer hanar än honor, men ingen direkt katastrof ;)
Men nu, med rätt mycket killis i karet, så klarar sig inga yngel längre. Jag har sålt av en del, men fortfarande är det lite för trångt.
Just den här sorten är väldigt lugn och snäll. Hanen/hanarna jagar aldrig honan/honorna.
Prova att lysa med en sån där liten mag-light.
Jag har alltså inget annat än killis och posthornssnäckor i karet. Började med två killis.[/QUOTE]
i see. jag har ett 54L med lite andra polers till killisarna och dom verkar komma överrens bra, dvs dom höjer inte ögonbrynen åt varandra haha. har lagt in massa javamossa till dom men det känns som att jag inte kommer se äggen....för tanken är ju att plocka ut dem när dom kommer.
hmmm får väl se hur det går helt enkelt......ska skaffa ett större kar så småningom och då kanske killisarna får ensamrätt på nuvarande så blir det som hos dej :)
min hane jagar faktiskt honorna ibland om än ganska harmlöst...