chokladmalen har blivit röd???

#1 - 14 maj 2009 19:37
Fick idag se att min chokladmal blivit illröd på sodorna å vid ryggfenan. Ser ut som han blöder på insidan eller hur man ska förklara det. Men det verkar inte vara något fel på honom. Han simmar omkring livligt å äter.

Ser heller inte av någon fientlighet i akvariet. Visserligen så var två av mina scalarer i luven på varandre för några dagar sedan. Men såg aldrig att dom rörde någon annan fisk å dessutom har dom varit lugna nu det senaste.

vad kan detta vara?? Ser jätte konstigt ut
#2 - 14 maj 2009 19:43
Fick idag se att min chokladmal blivit illröd på sodorna å vid ryggfenan. Ser ut som han blöder på insidan eller hur man ska förklara det. Men det verkar inte vara något fel på honom. Han simmar omkring livligt å äter.

Ser heller inte av någon fientlighet i akvariet. Visserligen så var två av mina scalarer i luven på varandre för några dagar sedan. Men såg aldrig att dom rörde någon annan fisk å dessutom har dom varit lugna nu det senaste.

vad kan detta vara?? Ser jätte konstigt ut

har du nån bild på den sklle vilja se om det var en sån som ja har han som hade den förut sa att det var en chocklad mal vill se om det stämmer annars vet jag ej!
#3 - 14 maj 2009 22:43
Mer vattenbyten vore nog något att testa först
#4 - 15 maj 2009 12:22
har du nån bild på den sklle vilja se om det var en sån som ja har han som hade den förut sa att det var en chocklad mal vill se om det stämmer annars vet jag ej!

Har tyvärr ingen bild. Men goggla på chokladmal så får du säkert upp en massa bilder. Lyckas du inte med det. kan ja försöka å ordna en bild :)
#5 - 15 maj 2009 13:11
ok det var en choklad mal ;)
#6 - 15 maj 2009 13:22
Kan säga att mina 2 gamla knorrmalar också var röda ibland...men dom växte under den tiden från 4-5- cm te 10-12cm skulle jag tro på 5-6 månader så dom trivdes å hade inga problem vad jag kunde se...dom gick i ett 500 kar som vattnet bytes 20-30 % i veckan i alla fall

Annons