Choklad + honung?

#1 - 4 september 2010 20:09
Tror ni det är bättre att ha en större grupp (typ 8st) chokladgurami för sig själva eller kan man mixa dem med t ex honungsgurami och/eller rubingurami?

Om jag förstått det rätt så är det inte så lämpligt att ha de större guramisarna tillsammans med de små?

Tack på förhand :)
#2 - 4 september 2010 20:45
Pixter skrev:
Tror ni det är bättre att ha en större grupp (typ 8st) chokladgurami för sig själva eller kan man mixa dem med t ex honungsgurami och/eller rubingurami?

Om jag förstått det rätt så är det inte så lämpligt att ha de större guramisarna tillsammans med de små?

Tack på förhand :)

Choklad och Honungs guramis borde gå bra att ha tillsammans.

Men om du vill ha lek på chokladen så vete tusan om Honungsguramin klarar av de låga pH värden som du måste ner till.
#3 - 5 september 2010 16:09
Tack för ditt svar!

Chokladen klarar sig och mår bra med högre pH värde då, om man inte är ute efter lek? pH runt 6 eller så?
#4 - 5 september 2010 16:45
Pixter skrev:
Tack för ditt svar!

Chokladen klarar sig och mår bra med högre pH värde då, om man inte är ute efter lek? pH runt 6 eller så?

Inga problem.
#5 - 5 oktober 2013 11:55
Gammal tråd, men tänkte ändå inflika att jag fått lek (ruvande Chokladgurami) i nästan pH 8 (inte lägre än 7,6 iaf) för några år sedan. Blev inga yngel av det hela, men lek kan man i alla fall uppenbarligen få trots helt fel pH. Dock väldigt mjukt vatten.

Annons