[FONT=Arial Black]Min chocklad mal MÅSTE ha ett större akvarium jag fick honom i present. men karet har inte ens över 100L .... nu måste jag veta var jag kan hitta ett biligt kar föratt marabou inte ska behöva flytta han e min favorit till och med mer än katten! kan nån berätta var jag får tag på ett biligt stort kar (min budget ligger på 20kr (150 om jag tigger;)) så jag har inte direkt mycket) viste inte i vilken kategori detta ämne hamnar i så jag tog malar:P /MVH mattias P.S titta ner han är i det mindre ska försöka flytta honom[/FONT]
Med den budgeten är det nog inte mycket annat än att försöka hitta någon som skänker bort sitt akvarium av en eller annan anledning. Kolla dagligen på tex www.blocket.se så kanske du snart har tur;).
[SIZE="7"]yes[/SIZE] Jag hittade ett fynd ett typ 300 nåntingLiters hemma bygge för 200kr måste tyvär få ett klar tecken av morsan (som troligtvis säger nej) men utan pump och värmare så det får jag fixa själv
Tänk på att karet ska vara fackmannamässigt byggt, annars är det risk att inte hemförsäkringen gäller om det skulle bli en vattenskada ifall karet går sönder.
hmm det ärett hemmabygge men jag fick inte grönt ljus men jag har en reservplan.... i allafall skulle det ha kostat med filter grus osv. får spara lite till och hoppas att han inte blir stor nog att äta guppysarna han bor hos (och guldfisken)
Ingen som kan skänka matte ett filter som bor i sthlm kom igen nu man måste se till återväxten!!!!! oj såg precis att han behöver ett kar oxå så någon där ute kan väl ge bort ett till en ung akvarist!! har själv ett 220l men jag bor lite långt bort
tack men beöver inte det jag tror jag kan klara mig om jag sparar( hejdå lördagsgodis:P) han är stor nog att äta guppy om typ halvår får en sisådär 200 i månaden får hoppas det funkar