Chefen!

#1 - 22 juli 2007 01:55
Vilken fisk är chef i ditt/dina kar? Storlek, attityd? ^^ Tycker du om den elr känner du ibland att du måste göra något åt den?
#2 - 22 juli 2007 08:59
det är min guldmollyhane defenitivt..gillar inte den lilla sprätt blackmollyhanen om han kommer för nära....han försöker även ta blackmollyhanens 2 honor..(fast han ha egna) och vill ha all mat för sig själv =)..men han är grymmt vacker och äter inte upp ynglena!
#3 - 22 juli 2007 09:35
min kampfisk hane är kungen i mitt kar, tycker speciellt om han. han är riktigt fin är så snäll och social! :D
#4 - 22 juli 2007 12:24
Min största påfågel "Ronny Henriksson" mäter 14-15 cm idag och styr o ställer som han vill.
#5 - 22 juli 2007 14:01
Jag tror det blir min Ancistrushane Eddie (10cm+) Han är som en liten surgubbe ibland, styr och ställer.. är lite sur och vresig av sig, men det beror säkerligen på att dom är 4 malar (dom andra är mindre) i samma akvarium, men 2 ska snart flytta till mitt andra akvarium och den 3:e ska till sambons nya kar i augusti och sen blir Eddie kvar och ska väl få en tjej nån gång :)
Guest
#6 - 22 juli 2007 15:05
Samma här.
Min Ancistrus hane rår ingen på!
Han kan tom hålla borta ett stim Praktbotier om kampen om ärtorna...
#7 - 22 juli 2007 17:45
Det är nog min Gabonräka som är mest respekterad i akvariet.
Han rör sig bara på kvällen men ingen vågar göra något mot honom, kommer någon för nära så lägger ha en av sina antenner mot sidan på fisken som sedan snabbt ger sig av...
Däremot börjar jag bli orolig för att mina Kinesiska algätare ska bli aggresiva då jag nyligen har läst att de inte förblir de medelstora, vänliga storstädarna livet ut...
#8 - 22 juli 2007 20:15
min lepidolamprologus hequi-hanne som styr och ställer i ett helt 375...
#9 - 22 juli 2007 20:28
Min söta lilla mal. :) Han brukar krypa in i en spricka i roten och så ligger han där och lurpassar. Om någon kommer i närheten så tokstörtar han ut mot den. Han sätter verkligen fart i akvariumet när han känner för det. :D Aww, jag älskar honom! <3
#10 - 22 juli 2007 20:33
Vilken fisk är chef i ditt/dina kar? Storlek, attityd? ^^ Tycker du om den elr känner du ibland att du måste göra något åt den?

vad är din favvo/kung i karet fisk??:)
#11 - 22 juli 2007 20:42
Jag måste faktiskt säga att ingen i mitt kar utmärker sig så hemskt mycket låter konstigt där simma malar,tetror skalarer ingen bråkar med ingen, händer ibland det blir lite gruff men ingen exakt sort.
#12 - 22 juli 2007 20:47
Min crenicichla menezesi och min channa gachua reagerar i ena karet. Ingen har något att säga om saken ;) (tror dock min dvärg-giraffmal börjar tränga sig upp i toppen) :S

I det andra karet är det min datnioides polota/quadrifasciatus som styr o ställer :) Men ändå ganska snäll måste jag säga.

Annons