Cheapys vinställ av tegel?

#1 - 4 december 2005 21:36
Såg i Cheapys annonsblad för denna vecka 5/12-18/12 så fanns det vinställ av tegel, http://www.cheapy.se/cheapy/d701.nsf/pages/tilbud_side1?OpenDocument Är deten bra idé att ha det i mitt 250L Malawi eller kan dom va giftiga?
Vet ju ej vad det är för tegel.Är lite inne på att köpa och dela rören i så fall så man kan lägga dom som man vill ett och ett.Har förövrigt både tegelpannor och lerkrukor så det borde funka.
Hoppas att någon vet.
#2 - 5 december 2005 20:01
Inte någon som har en liten aning?
#3 - 5 december 2005 20:38
vad jag vet så är det tegel från turkiet eller något som innehåller bly, alltså ett sorts gift för fiskarna, finns ju liknande rör som man kan köpa.
#4 - 5 december 2005 21:41
[QUOTE=Tastyfish]vad jag vet så är det tegel från turkiet eller något som innehåller bly, alltså ett sorts gift för fiskarna, finns ju liknande rör som man kan köpa.[/QUOTE]

Kan nog garantera att tegelrör är billigare o köpa i en byghandel.

Samma som alla andra saker som säljs till andra ändamål.

kolla sand o akvariesten svindyrt om du gämför med en grosist som inriktar sig på park/trädgård/bygg
#5 - 5 december 2005 21:49
annars kan man hitta tegelrör vid en del hus i backen.
används som avloppsledning för regnvatten från taket.
#6 - 6 december 2005 04:55
Tastyfish,menar du då att vinstället kommer från turkiet eller och är giftigt?

Tyckte annars att priset var helt ok.

Är ju 3 rör för 39.95
#7 - 6 december 2005 08:28
Jo jag har också hört att tegel från turkiet kan var giftigt.
Och nej det är väll 3 rör för 100:- ?
#8 - 6 december 2005 12:36
[QUOTE=Salladen]Jo jag har också hört att tegel från turkiet kan var giftigt.
Och nej det är väll 3 rör för 100:- ?[/QUOTE]

3*3 för en hundring men sen att rören sitter ihop tre och tre kan ju vara aningens irriterande,, :D
#9 - 6 december 2005 16:30
Det är väl bara att kapa itu dom med vinkelslipen och fixa några hål så dom kan simma in från fler hål.Jag får ringa och höra vad dom tillverkas nånstans.
Det stämmer att det dom sitter ihop 3 för 39.95 och köper man tre sånna så kostar dom 100:-

Annons