Chatten!

#1 - 19 februari 2011 15:38
Hej
Är de bara jag som tycker de är jätte synd att chatten knappt används?!
Vi borde börja använda den mer för de är ju jätte bra som måste ha akuta svar och alltid skoj att snacka lite allmänt med folk!
Man kanske borde sätta chatten där uppe där forum och de står istället för att man måste trycka på avdelningar så kanske de är fler som ser den och använder den. Många kanske inte ens vet om chatten finns!
Detta är bara min åsikt, Kom med era åsikter och säg vad ni tycker
//Joppan!
#2 - 19 februari 2011 16:55
Jag håller med att det är trist att chatten knappast används, grejen med den är att chatten borde ha en egen ruta så man kan fortfarande surfa runt på zoopet och samtidigt ha koll på chatten....
Ngt Admin kanske kan fixa??
#3 - 19 februari 2011 17:18
Bra ide där Nubi, Tex att man kan trycka på chatt och sen får man upp en ruta där man kan skriva,
Vet inte alls hur lätt eller svårt detta är att fixa men skulle vara skoj om någon admin skulle kunna försöka göra detta :)
//Joppan
#4 - 19 februari 2011 17:23
Joppan94 skrev:
Bra ide där Nubi, Tex att man kan trycka på chatt och sen får man upp en ruta där man kan skriva,

Vet inte alls hur lätt eller svårt detta är att fixa men skulle vara skoj om någon admin skulle kunna försöka göra detta :)

//Joppan

Yes, exakt så :)
Admin brukar vara duktig på allt ;)
#5 - 19 februari 2011 17:33
Haha de hoppas jag :D! Nu vill vi se en bättre chatt så snart som möjligt! Vilka är de som borde sköta detta nu då ;)
#6 - 20 februari 2011 12:05
Någon admin som kollat in detta än!? :)
admin
Christian Alfredsson
#7 - 20 februari 2011 12:24
Nej. Jag har en chatt liggande som iofs kostar en hel del men funkar som den på facebook. Vet inte om det är kul.
#8 - 20 februari 2011 12:27
Hur då eller vah?:P fattar inte riktigt. På oss andra när vi ska chatta så får vi upp ett helt fönster för chatten så man inte kan tex skriva i forumet samtidigt. Detta är asså inte möjligt att fixas?! :)
Bilagor:
#9 - 20 februari 2011 12:49
Risken med chatten är ju att den skulle kunna ta ut en del av forumet och när man söker efter någonting så kan man inte få fram det eftersom att det har skrivits i chatten..

Bort med chatten! :)
#10 - 20 februari 2011 13:09
joelvuo skrev:
Risken med chatten är ju att den skulle kunna ta ut en del av forumet och när man söker efter någonting så kan man inte få fram det eftersom att det har skrivits i chatten..

Bort med chatten! :)

Fast tror du att de kommer bli så ? :P Asså jag tror dom flesta kommer hålla säg i forumet men att vissa kommer vara i chatten och snacka lite allmänt, Så man kan snacka om precis allt. Menar de OT-tråden vi har är ganska jätte många sidor lång xD bara jobbigt att läsa
#11 - 20 februari 2011 13:23
Joppan94 skrev:
Fast tror du att de kommer bli så ? :P Asså jag tror dom flesta kommer hålla säg i forumet men att vissa kommer vara i chatten och snacka lite allmänt, Så man kan snacka om precis allt. Menar de OT-tråden vi har är ganska jätte många sidor lång xD bara jobbigt att läsa

Asså jag vet inte, men det kommer typ bli så XD
#12 - 20 februari 2011 15:02
Jag kan tänka mig FB Chatten då har man koll på chatten och fortfarande kan leta information eller läsa andras trådar. Dock större ruta än Fb's
#13 - 20 februari 2011 15:33
Håller med nubi! :)
#14 - 20 februari 2011 15:34
admin skrev:
Nej. Jag har en chatt liggande som iofs kostar en hel del men funkar som den på facebook. Vet inte om det är kul.

Efter har läst Nubis inlägg förstår jag vad du menar :)! De låter fint fint
#15 - 20 februari 2011 16:20
admin skrev:

Nubi skrev:
Jag kan tänka mig FB Chatten då har man koll på chatten och fortfarande kan leta information eller läsa andras trådar. Dock större ruta än Fb's

Frågan är om det är värt att lägga ut en massa pengar på något som bara ett fåtal kommer att använda. Finns nog något nyttigare att lägga pengarna på.
#16 - 20 februari 2011 16:25
Guy Palm skrev:
Frågan är om det är värt att lägga ut en massa pengar på något som bara ett fåtal kommer att använda. Finns nog något nyttigare att lägga pengarna på.

Finns de inget sätt att fixa chatten då utan att de går åt jätte mkt pengar, tror faktiskt en del skulle använda den :)
#17 - 20 februari 2011 16:29
Håller med Guy, det har funnits chatt förut ett par gånger här på Zoopet, och efter någon veckas nyhetsbehag kommer det kanske ett par inlägg om dygnet i denna:p..
#18 - 20 februari 2011 16:45
Så chatten blir de inget av!? Isf kanske vi ska stänga denna tråden :P
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 20 februari 2011 17:54
Joppan94 skrev:
Så chatten blir de inget av!? Isf kanske vi ska stänga denna tråden :P

Det finns faktiskt en chatt på Zoopet.

Då och då har en del slagits för att chatten skall lyftas fram och det har vi också gjort. Och vi har gjort reklam för chatten i forumet och på första sidan, men efter några dagar så dör intresset ut.
Jag tycker detta bara visar att intresset i själva verket är rätt litet - om det hade varit stort så hade det funnits ett genuint intresse. hade det funnnits detta hade det kanske varit aktuellt att spender en del extra pengar på detta, men nu som läget är nu finns det ingen anledning att spendera pengar på något som det finns ett minimalt intresse för.
admin
Christian Alfredsson
#20 - 20 februari 2011 18:06
Här är direktlänk: http://www.zoopet.com/forum/mgc_cb_evo.php?do=view_chatbox

Men den finns i menyn också.
admin
Christian Alfredsson
#21 - 20 februari 2011 18:07
Jag är inne på chatten nu... helt ensamt.
#22 - 20 februari 2011 18:11
Det finns faktiskt en chatt på Zoopet.

Då och då har en del slagits för att chatten skall lyftas fram och det har vi också gjort. Och vi har gjort reklam för chatten i forumet och på första sidan, men efter några dagar så dör intresset ut.

Jag tycker detta bara visar att intresset i själva verket är rätt litet - om det hade varit stort så hade det funnits ett genuint intresse. hade det funnnits detta hade det kanske varit aktuellt att spender en del extra pengar på detta, men nu som läget är nu finns det ingen anledning att spendera pengar på något som det finns ett minimalt intresse för.

Okej tack för svaret :)! Jo jag vet att en chatt finns men som du säger är de inget stort intresse av den men jag trodde de var för att många inte visste om den så jag tänkte om man gör den till en egen ruta i menyn så skulle nog intresset växa och fler skulle kolla in där oftare och kanske användas mer :)
#23 - 20 februari 2011 18:13
admin skrev:
Jag är inne på chatten nu... helt ensamt.

De var just df jag gjorde tråden för jag hoppades att folk skulle tycka de var possetiv och använda den mer
#24 - 20 februari 2011 18:41
Tycker det känns som om man glömmer av chatten för att den är så långt ner på sidan och det är sällan jag scrollar ner så långt så att jag ser den och påminns av den sen måste man ju gå till första forums sidan för att komma dit och då är det sällan man scrollar ner för att se om där är aktivitet.
Annars hade jag säker chattat mer själv.
#25 - 20 februari 2011 18:54
solis skrev:
Tycker det känns som om man glömmer av chatten för att den är så långt ner på sidan och det är sällan jag scrollar ner så långt så att jag ser den och påminns av den sen måste man ju gå till första forums sidan för att komma dit och då är det sällan man scrollar ner för att se om där är aktivitet.

Lite exakt så jag menade :) den borde finnas asså någon stans där alla ser de :) kollar man i chatten ser man också att folk skriver varför är de alltid dött här , jag visste inte ens att de fanns en chatt, vf är aldrig några här. Så chatten kan ju inte vara helt ointressant
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 20 februari 2011 19:07
solis skrev:

Vi har som sagt då och då lyft fram chatten så att den syns rejält - men det har inte hjälpt.

jag tror rent krasst att det är så att för att en funktion skall bli levande (och detta gäller i speciellt hög grad för en chatt) så måste många vara intresserade av den och det är helt enkelt inte tillräckligt med chattintresserade på zoopet för att det skall funka.
Själv är jag t.ex. inte ett dyft intresserad - men är självklart för den skull självklart inte motståndare till en chatt - de som är intresserade av sådant skall självklart skriva i en sådan.

Annons