Tror nog att tidningarna delades ut med samma postgång då med;)...nu slipper man ju iaf frakten från Tjeckien till Sverige, då tryckeriet sköter utskicket direkt via posten:).
Ja absolut - det var ur tansportsynpunkt självklart sämre tidigare men att ange detta som enda skäl till bytet blir bara löjligt. Det finns som sagt massvis av betydligt större "miljösynderier" som man NCS i så fall borde åtgärda och du och jag borde ju då t.ex. också tänka på våra Tysklandsresor[:o];)
En lastbil dricker ca. 4,5 liter per mil (hittade siffran via google) och det är ca. 170 mil från det gamla tryckeriet till Akvarielagret och en lastbil tar ca 100 pallar (i "vår" storlek) så per pall blir det 4,5x170 : 100 = 7,65 liter bränsle. Inte så mycket att komma med som enda argument för att byta tryckeri.
Min fråga var också - blir det nu miljöcertifierat papper?
Att du fått så många tidningar är säkert ett inkörsproblem, dela du ut dem till de som inte är NCS-medlemmar så blir de säkert glada[:)]. Och ser vad de missar om de varit medlemmar[:P].
Jag gör så (för som sagt CB var riktigt intressant) om det nu kan bli något möte, för vi mötesdeltagare lär ihop förbruka bra mycket mer bränsle för att ta oss till mötet i Sävedalen än vad CB "förbrukar" i bränsle från Tjeckien och hit :D