Cayman eller Juwel?

#1 - 1 november 2008 21:46
Varit helt inne på att köpa ett Juwel kar nu i veckan. Men så idag var jag inne i en butik några mil bort och fick syn på ett Cayman Proff 110.

Filterhistorien såg lite större ut på Cayman, men det är 1 sladd+timer med mera.

Vilket kar har bäst ryckte? Det var inte så stor skillnad i pris.

Vilket hade ni tagit om ni fick välja? Cayman eller Juwel?
#2 - 1 november 2008 22:13
Juwel - eftersom jag aldrig tidigare hört talas om Cayman. Har dessutom ett Juwel själv och skulle välja det igen om jag skulle köpa ett möbelakvarium. Jag använder dock inte filterkombinationen som är standard i Juwel utan kör ett ytterfilter i stället.
#3 - 1 november 2008 23:03
zoolander skrev:
Varit helt inne på att köpa ett Juwel kar nu i veckan. Men så idag var jag inne i en butik några mil bort och fick syn på ett Cayman Proff 110.

Filterhistorien såg lite större ut på Cayman, men det är 1 sladd+timer med mera.

Vilket kar har bäst ryckte? Det var inte så stor skillnad i pris.

Vilket hade ni tagit om ni fick välja? Cayman eller Juwel?

Juwel är väl mer eller mindre akvariernas Rolls Royce, iaf enligt det jag hört av akvariehandlarna inne i Örebro. Jag hade valt Juwel. Men cayman är det nog inget fel på heller skulle jag tro :p
#4 - 2 november 2008 00:03
Jag skulle välja CAYMAN 7 DAGAR i veckan:D:D:D snygga kar med kvalitets känsla! Juwel, akvariers rolls royce .... snarare skoda;)
cayman Ex: http://www.onlineaquariumstore.com/acatalog/ferplast_cayman_60_aquarium_l.jpg
Guest
#5 - 2 november 2008 00:11
Eller vad sägs om denna i körsbär, med prislapp på över 10 000:-
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/images/Cayman110sceniccherryinklbank.jpg?osCsid=2b293031b7371d52703ab15be5cb892f

Cayman är definitivt mer RR än Juwel...
#7 - 2 november 2008 06:20
fast nu snackar vi cayman proff 110, inte den andra värstingmodellen :)

tyckte också den kändes mer kvalitet än juwel.
#8 - 2 november 2008 08:58
åheim skrev:
Jag skulle välja CAYMAN 7 DAGAR i veckan:D:D:D snygga kar med kvalitets känsla! Juwel, akvariers rolls royce .... snarare skoda;)

cayman Ex: http://www.onlineaquariumstore.com/acatalog/ferplast_cayman_60_aquarium_l.jpg

Haha ^^ Vad äre för fel på skoda ? Motorerna är ju bra iaf ;)
#9 - 2 november 2008 12:51
Hittade den här länken.
Smidigt avarium med inbyggd timer till t5 rampen och separat strömbrytare till den medföljande doppvärmaren och pumpen, att dessutom rampen är utrustad med reflektor gör den till ett intressant köp.
#10 - 2 november 2008 12:56
Hittade den här länken.
Smidigt avarium med inbyggd timer till t5 rampen och separat strömbrytare till den medföljande doppvärmaren och pumpen, att dessutom rampen är utrustad med reflektor gör den till ett intressant köp.
#11 - 2 november 2008 14:33
Det blev ett Cayman Proff 110!
En av lysrören var bra och det andra dåligt enligt säljaren, så jag köpte till ett.

230 Liter !

Ser riktigt rejält ut! :) Blir lite skillnad mot mitt 60 L :)
#12 - 2 november 2008 14:35
Grattis, skapa gärna en projekttråd och lägg upp bilder.

Annons