Casio vs Texas, vilken ska man ha??

#1 - 6 augusti 2010 06:51
Måste köpa mig en miniräknare till matte C och D. Måste vara en miniräknare som kan rita grafer tydligen.

Jag vet inte om man ska satsa på en Texas eller en Casio. Casio FX-82ES har jag använt till matte A och B. Den har funkat galant. Enda nackdelen med den jag har är att den inte ritar grafer.

Ska man satsa på en
Texas TI-82 STATS
eller
Casio FX-9750GII graf
Casio FX-9860GII graf

Beställde böcker igår....gick på två lakan! O_O
Där försvann mina akvariepengar.

Får hoppas på att man inte behöver äta nudlar resten av terminen ;)
#3 - 6 augusti 2010 13:35
Tack Tobbe! Nu ska jag "bara" lära mig Tradera.
De är så ju så fula *skratt* Ja jag skulle definetivt köpa en miniräknare som hade alla funktioner som Texas eller Casio om den var Rosa, Röd eller Grön.
#4 - 7 augusti 2010 00:10
Jag använde en Texas på mina mattelektioner (A-D) på gymnasiet, den funkade bra. Brorsan har en casio, men jag tycker dom känns "billigare". Gillar min bättre iaf. Lycka till på matten.
#5 - 7 augusti 2010 09:34
jag använde också Texas under gymnasiet (A-E + diskret matematik) och fungerade alldeles ypperligt :) En gammal ärvd sak som min 7 år äldre syster också använde när hon gick i gymnasiet :)

Visst är det kul med matte? :D
#6 - 7 augusti 2010 17:17
Ja det är super kul med matten men inte att införskaffa alla saker. just nu har jag inte handlat miniräknaren och det har redan gått på 2000kr och det är hälften av alla skolböcker.
#7 - 7 augusti 2010 17:18
jag gillar den billiga utseendet på Casion...
aldrig använt en Texas så jag vet inte hur de funkar.... matte läraren sa att en texas funkade bra i C kursen.

Annons